Annons

Installera LR utan cd-läsare

Produkter
(logga in för att koppla)

Newnoise

Aktiv medlem
Hej!
Har LR 5 (5.5 tror jag) på CD-skiva och skulle vilja installera det på min bärbara. Problemet är att den bärbara inte har någon CD-läsare.

Någon som har en idé om hur jag löser det smidigast?

Tack på förhand.
 

gustavh

Aktiv medlem
Kolla på Adobe eller annanstans om går ladda ner och sen licensiera (eller vad heter) genom att använda produktnykeln från cdn.
Jag har 32-bit Win 10, och upptäckte att jag fått LR 5 som test istället för LR CC (trol pga inkompatibiliteten LR CC och Win 32-bit), så borde gå få ner det.
 

Newnoise

Aktiv medlem
Kolla på Adobe eller annanstans om går ladda ner och sen licensiera (eller vad heter) genom att använda produktnykeln från cdn.
Jag har 32-bit Win 10, och upptäckte att jag fått LR 5 som test istället för LR CC (trol pga inkompatibiliteten LR CC och Win 32-bit), så borde gå få ner det.
Den lösningen tänkte jag också på. Tror inte det går att ladda ner 5an från Adobes hemsida, men kanske någon annanstans. Ska forska lite.
 

apersson850

Aktiv medlem
Nu löste detta sig, men annars finns det program som inbillar datorn att ett USB-minne är en DVD-spelare. Då kan man kopiera skivan till ett USB-minne och sen installera därifrån.
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Nu löste detta sig, men annars finns det program som inbillar datorn att ett USB-minne är en DVD-spelare. Då kan man kopiera skivan till ett USB-minne och sen installera därifrån.
De är sällan man behöver ta den omvägen, kopiera alla filer från CD'n till ett tomt USB minne och kör antingen autorun, setup eller install.exe som finns där.

ThomasR
 

Matte_J

Aktiv medlem
Nu löste detta sig, men annars finns det program som inbillar datorn att ett USB-minne är en DVD-spelare. Då kan man kopiera skivan till ett USB-minne och sen installera därifrån.
Men om man ska kopiera över från en cd-skiva till usb-minne så behöver man ju en cd-läsare...och det var ju det ts inte hade... ;-)
 

Newnoise

Aktiv medlem
Men om man ska kopiera över från en cd-skiva till usb-minne så behöver man ju en cd-läsare...och det var ju det ts inte hade... ;-)
Var kanske jag som var otydlig. Har en CD läsare på min stationära, men inte på min bärbara.
Nu har det ju löst sig, men kan man verkligen bara kopiera innehållet på en CD skiva till en USB-disk och bara starta installationen?
 

AFJ

Aktiv medlem
Nu har det ju löst sig, men kan man verkligen bara kopiera innehållet på en CD skiva till en USB-disk och bara starta installationen?
Ja, i de allra flesta fall går det att kopiera innehållet på en CD/DVD till ett USB-minne eller en mapp på hårddisken och köra installationen därifrån.
 

martinot

Aktiv medlem
Förutom länken tidigare i tråden, så kan jag nämna att det går fint att ladda ner senaste valfria demo på Lr/CC, och sendan bara aktivera den med sin Lr-nyckel (laddade ner demo av cloudversionen (CC), som jag sedan aktiverade med min perpetualnyckel för Lr6, utan problem).
 
ANNONS