Annons

Tranor o Hornborgarsjön

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Tänkte fotografera Tranor för första gången, är det någon som har tips var det är bästa att stå vid olika tider på dygnet? Hade inte tänkt mig något gömsle utan vara rörlig. Kan nog tänka mig att vara där vid soluppgången om det är ett mervärde. Alla tips, råd uppskattas. Finns det kanske någon bra länk till det som jag är ute efter?
 

tj57

Aktiv medlem
Hornborgarsjön

Tänkte fotografera Tranor för första gången, är det någon som har tips var det är bästa att stå vid olika tider på dygnet? Hade inte tänkt mig något gömsle utan vara rörlig. Kan nog tänka mig att vara där vid soluppgången om det är ett mervärde. Alla tips, råd uppskattas. Finns det kanske någon bra länk till det som jag är ute efter?
Hej,
Tranor ser man bäst vid TRANDANSEN.
Det ligger efter vägen mellan Falköping och Skara. Det går inte att missa och är gott om parkering där.
Andra ställen jag besöker som bor i närområdet är Naturum vid Broddetorp samt Hornborgarsjöns Utlopp.

Varmt välkommen.
Thomas
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tack för svaren, har tittat på kartan över sjön och hittat bl.a platsen trandansen, så för traner är det bäst att vara runt den platsen? Både i soluppgång och nedgång?
 

tj57

Aktiv medlem
Tack för svaren, har tittat på kartan över sjön och hittat bl.a platsen trandansen, så för traner är det bäst att vara runt den platsen? Både i soluppgång och nedgång?
Yepp,

Det är här man lägger ut tonvis med mat till dom varje natt, så nog kommer dom hit alltid.

Thomas
 

MixPix

Aktiv medlem
Områdena (åkrarna) på andra sidan stora vägen (jämfört med "Trandansen") kan också vara bra ställen om det är för mkt folk vid själva trandansen alternativt om man vill försöka få andra vinklar.
 
ANNONS