Annons

Köp&Sälj på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

SSD

Aktiv medlem
Jag är fundersam hur mycket prylar som egentligen byter ägare via Fotosidans Köp & Sälj funktion. Jag har haft ute 9 annonser och den enda jag fått någon respons på är när jag ville köpa, då fick jag 1 svar. Annars ingen respons alls. Varorna har dock gått iväg via Blocket inom 2-9 dagar så jag har inte annonserat ointressanta produkter eller till rövarpriser. Är väl egentligen ett icke-problem men man skulle ju kunna tro att det skulle vara lättare att nå Fotoentusiaster här än på Blocket.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag är fundersam hur mycket prylar som egentligen byter ägare via Fotosidans Köp & Sälj funktion. Jag har haft ute 9 annonser och den enda jag fått någon respons på är när jag ville köpa, då fick jag 1 svar. Annars ingen respons alls. Varorna har dock gått iväg via Blocket inom 2-9 dagar så jag har inte annonserat ointressanta produkter eller till rövarpriser. Är väl egentligen ett icke-problem men man skulle ju kunna tro att det skulle vara lättare att nå Fotoentusiaster här än på Blocket.
Trafiken här är väl "måttlig" jämfört med de stora säljsidorna.
Jag köper en del här då jag tycker att aktörerna här vanligen är mer seriösa och har bättre koll än på andra ställen.
Sedan får man ju räkna med att orsaken till att man vill sälja något kan vara samma orsak som att andra inte vill köpa. Men rätt pryl säljer oftast snabbt.
 

SSD

Aktiv medlem
Trafiken här är väl "måttlig" jämfört med de stora säljsidorna.
Jag köper en del här då jag tycker att aktörerna här vanligen är mer seriösa och har bättre koll än på andra ställen.
Sedan får man ju räkna med att orsaken till att man vill sälja något kan vara samma orsak som att andra inte vill köpa. Men rätt pryl säljer oftast snabbt.
Jag har väl haft otur, för det jag försökt sälja är bl.a Nikon D500, D4, 24-70/2,8, 17-55/2,8 och en 600/4G. Men som sagt, ett världsligt problem eftersom allt sålts via Blocket och till trevliga fotointresserade.
 

dannedanne

Ny medlem
Jag brukar lägga upp både här och på Blocket. Skulle gissa att 80% går på blocket och 20% här.

Vilka andra kanaler har ni erfarenhet av? Shpock? Tradera?
 

jseffel

Aktiv medlem
Jag har sålt mest via Fotosidan, men det går som sagt (väldigt) segt av och till.

Sålde nyss en Canon 35/2 IS via Tradera för 2.200kr - alldeles för billigt men marknaden verkade i detta fallet inte tycka att den var värd mer. Låg här på FS och skvalpade för 3000kr - inte ens en däcksparkare hörde av sig.

Det kanske är så att intresset för DSLR och dess tillbehör minskat radikalt på sistens...
 

SSD

Aktiv medlem
Det kanske är så att intresset för DSLR och dess tillbehör minskat radikalt på sistens...
Så är det kanske. Antingen är marknaden knäpp eller jag som inte förstått den spegellösa storheten :)
En annan tänkbar förklaring till viss tröghet kan vara att vi som hänger här har redan varenda jädra pryl man kan tänkas behöva. Så när man ser en 24-70/2.8 till salu så kan man inte köpa, man har redan 2st.....
 
ANNONS