Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart servar jag min D800?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseGurra

Aktiv medlem
Nikon i Solna tar som bekant inte emot kameror, objektiv utan man måste skicka med posten.
Det här är inget allternativ för mig så nu letar jag efter ett serviceställe där jag kan lämna in själv (STHLM, Uppsala, Gävle).


Får fläckar på bilder som är tagna med f/11 eller lägre, 70-200 2,8 VRII gummit börjar släppa och vill inte själv klabba med klister. Vem och vart fixar det här?


Eller är det systembyte som gäller för att få personlig service?
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Bedrövligt i så fall. Finns typ bara Solna kvar, och ny måste man skicka med posten..... om det stämmer, URDÅLIGT Nikon!
 

Mats G

Aktiv medlem
Bedrövligt i så fall. Finns typ bara Solna kvar, och ny måste man skicka med posten..... om det stämmer, URDÅLIGT Nikon!
Att skicka med "Posten" kan även det vara ett dåligt alternativ, om det inte är som "företagspaket".
Annars så tar det X antal extra dagar innan det händer något alls.
 

iSolen.se

Guest
Nikon i Solna tar som bekant inte emot kameror, objektiv utan man måste skicka med posten.
Det här är inget allternativ för mig så nu letar jag efter ett serviceställe där jag kan lämna in själv (STHLM, Uppsala, Gävle).


Får fläckar på bilder som är tagna med f/11 eller lägre, 70-200 2,8 VRII gummit börjar släppa och vill inte själv klabba med klister. Vem och vart fixar det här?


Eller är det systembyte som gäller för att få personlig service?
Måste vara nytt, i höstas gick det bra lämna,
 

ravi

Aktiv medlem
De tog bort möjligheten att lämna in i receptionen under julen. Eventuellt finns den kvar för NPS-medlemmar. Jag hade lite prylar inne för service över jul. Det kändes lite konstigt att det inte gick att komma och hämta det jag hade lämnat in.
 

bomalt

Aktiv medlem
Skicka med Schenker och "utkörning" (viktigt) så funkar det jättebra. Paket är beroende på när det lämnas in normalt framme dagen efter...
 

Ventures

Aktiv medlem
Det låter som extremt dålig kundservice. Det skulle bära emot att lämna in dyr utrustning på någon närbutik med paketservice utan personlig kontakt med mottagaren.
Var finns Lasses efterträdare?
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Det stämmer att det inte längre går att lämna utrustning direkt till Nikon i Solna för service.

Det är förstås lite knepigare att skicka med posten men varför inte gå med sakerna till närmsta Nikonåterförsäljare och be dem skicka sakerna? Lämpligast väljer man väl den handlare där man köpt utrustningen?

/Jon - Nikonhandlare
 

LasseGurra

Aktiv medlem
Det stämmer att det inte längre går att lämna utrustning direkt till Nikon i Solna för service.

Det är förstås lite knepigare att skicka med posten men varför inte gå med sakerna till närmsta Nikonåterförsäljare och be dem skicka sakerna? Lämpligast väljer man väl den handlare där man köpt utrustningen?

/Jon - Nikonhandlare
Grejerna är köpta på Fotokungen och att åka dit och lämna grejerna för att sedan skickas till Solna gör ju inte att servicen blir bättre. Tidigare år har jag åkt från Tierp till Solna och fått grejerna efter max 20-30min. Men nu ser det ut som det blir systembyte då jag värdesätter bra service.
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Grejerna är köpta på Fotokungen och att åka dit och lämna grejerna för att sedan skickas till Solna gör ju inte att servicen blir bättre. Tidigare år har jag åkt från Tierp till Solna och fått grejerna efter max 20-30min. Men nu ser det ut som det blir systembyte då jag värdesätter bra service.
Mitt förslag är att du kontaktar FotoKungen och hör vad de säger om ditt problem. Sannolikt kan de hjälpa dig med en fraktsedel eller liknande i alla fall.

/Jon
 

Ken1.a

Aktiv medlem
Nikon i Solna tar som bekant inte emot kameror, objektiv utan man måste skicka med posten.
Det här är inget allternativ för mig så nu letar jag efter ett serviceställe där jag kan lämna in själv (STHLM, Uppsala, Gävle).


Får fläckar på bilder som är tagna med f/11 eller lägre, 70-200 2,8 VRII gummit börjar släppa och vill inte själv klabba med klister. Vem och vart fixar det här?


Eller är det systembyte som gäller för att få personlig service?
Det var bland det sämsta jag hört!
Under all kritik var det gäller kund service.
Har tidigare varit NPU i många år men har inte företaget kvar längre.
Är det så att jag måste skicka in prylarna framöver så funderar jag allvarligt på ett systembyte.
Bor ca 20 min från Nikon Solna dessutom!
Plåtat med Nikon sedan 70 talet!!


Kenneth
 
ANNONS