Annons

Sensur???

Produkter
(logga in för att koppla)

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
FS slättar trådar som dom inte tycker om.......
Mitt tyckande är säkert obekvämt...men endå???
Herr David bes förklara.....i detalj....


Håll koll; om kort är jag ute...men jag har 200 dagar kvar av abbonementet-----
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Det vet jag inget om, såg dessa pajkastningar först i kväll. Är inte lika frekvent FS-besökare som många av er andra.
 

Michael Eklöf

Aktiv medlem
Censur

Nu vet jag inte exakt vad Erik pratar om för trådar som tagits bort, men jag tycker tvärtom att alltför mycket tolereras i forumet.

Det är väl inte konstigt att skitinlägg som inte tillför något annat än ordbajs och aggression tas bort. Att vissa personer inte blir avstängda är mycket konstigt.

Ett forum måste hålla viss standard, annars försvinner de vettiga besökarna, och det vore mycket trist!

Rekommenderar för övrigt Ignorefunktionen för tomtar och troll:
http://www.fotosidan.se/forum/member2.php?s=&action=viewlist&userlist=ignore
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Igår flyttade vi undan en tråd med pajkastning, rubriken "Pisssprat???" och formulering från dig:

" Oönskad ämne???

Antligen är det 9 miljoner som pratar piss.
Eller 8,9999 miljoner som pinkar i toaletten.

Har ni svårt att mena?


Det finns BARA 2 typer menniskor:
Dom som pinkar i handfatet;
Och dom som sejer att dom aldrig gör det......"

Därefter skickar jag dig ett mail:

"Hej,

det är inte första gången vi får klagomål på din ton och ditt språkbruk (och det har inte med svenskan att göra).

Så skärp ditt språkbruk, din ton och följ forumregeln att bara skriva inlägg som driver trådar framåt.

Detta är en första varning. Två varningar och du åker ut.

Vänligen
David"
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Helt rätt David!

Jag använder iofs inte alltid världens bästa språk, men jag gör det i ett sammanhang som har någon mening åtminstone, tror jag iaf.. hehe.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag tycker Fotosidan Crew är för tolerant med vissa ordbajsare. Det blir bara jobbigt att läsa i forumet när några få personer ska förstöra varje tråd.
/Per
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag har själv varit moderator i Internet forum och min erfarenhet är att det oerhöhrt svårt att sätta gränserna. Å ena sidan vill man ha en fri debatt, å andra sidan måste man ibland stävja alltför stötande inlägg, låga påhopp mm.

Inte nog med att besluten är svåra, ofta måste de fatts med kort varsel för att minimera skadan.

Jag vet ju inte alls vad det hela handlade om men om jag satt som moderator och såg ett inlägg med den ordalydelse som David citerat, skulle jag inte tveka en sekund att radera det.

Någon direkt upplysningsplikt tycker jag inte man har men visst är det väl bra att skicka ett mail till den felande. Så har ju uppenbarligen skett här.

Jag tycker fotosidan har en lagom nivå.

Bara mina tankar.

Mvh
Anders
 

Artificiell

Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Jag tycker Fotosidan Crew är för tolerant med vissa ordbajsare. Det blir bara jobbigt att läsa i forumet när några få personer ska förstöra varje tråd.
/Per
Helt enig. Endast en handfull (eller möjligen 10-15 personer) står för det mesta av ordbajset vilket förstör många trådar på fs. Synd.
U
 

Marterius

Aktiv medlem
Jag har själv varit admin för några forum och vet hur mycket jobb det är, så jag har all respekt för er som håller rent på ett så här stort forum.

Utan sådana här insatser tar stollar och troll över och då försvinner de seriösa medlemmarna.

Med tanke på hur många olika sorters människor det finns bland fotointresserade, och hur många som är aktiva här, så gör ni ett mycket bra jobb att hålla detta forum så bra som det är - jag tror att många inte inser vad det kräver.

Hälsningar,
Martin
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
När det seriösa personerna försvinner dör ett forum. Då blir det innehållslöst. Tyvärr har många välskrivande människor försvunnit härifrån.
 
ANNONS