Annons

Köpa kamerautrustning i England

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Ska till England om några veckor och funderar på att köpa lite kamerautrustning där, förutsatt att det är billigare än i Sverige!

Momsen är väl lägre antar jag. Men hur blir det med garantier (tänkte på Canongrejer)?

Och är det verkligen billigare där?

Tacksam för svar!
 

inco

Medlem
Jag var i London i helgen och kom hem i söndags.

På flygplatsen kollade jag in "tax-free" varorna i fotobutiken.

En Nikon D80 kostade runt 1070 engelska pund om jag inte minns helt fel (det var över 1000 pund iaf). Omräknat i Svenska kronor blir det 13 887:-.

Observera att priset gällde endast kamerahuset som jag uppfattade det.

Det är nog ingen större idé att tänka på att handla i Storbritanien.
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Jonny!

Heathrow och Stanstead.
Varför referera till GB's dyraste butiker :)
Men, annars inte mer enn -10% att hemta i England.
 

kololo

Aktiv medlem
Visst kan man fynda i UK inkl.Heathrow

En Samsung GX-10 med kitobjektiv kostade för bara någon vecka sedan, ev fortfarande, GBP 365 (ca SEK 4.700) på Heathrow (Dixons).
Alltså 35-40 % billigare än i Sverige.

Tror en D80 med 18-135 mm då kostade nånstans kring 560 GBP (ca SEK 7300), så i alla fall billigare än i Sverige.
Verkar konstigt att D80 hus nu låg på GBP 1070. Ett D200 hus kostade nyligen GBP 710 (SEK 9200)där.

Men det borde väl nästan varje dag vara nån på Fotosidan som passerar Heathrow, och kan kolla upp åt oss andra...
 

inco

Medlem
ErlandH skrev:
Kan det vara så att det är Dixons pris på D300 du kommer ihåg? Det ligger ju på den nivå du minns.
Det stod på hyllkanten bredvid ett hus till D80. Annars hade jag inte reagerat så nämnvärt tror jag. Det kan ju vara så att dom ställt upp fel just där eller något annat. jag är säker på att priset som stod på D80 var över 1000 GBP. Men det är väl inte så mycket att orda om, det är ju minst två personer här som bevisligen har sett den till nästan halva det priset.
 
ANNONS