Annons

Radera en kommentar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Totta

Medlem
Nu vet jag inte om jag är helt blind eller bara korkad men jag har fått en kommentar på en av mina bilder som jag vill ta bort. Hur i hela friden bär jag mig åt för att göra det?

Nog måste jag väl kunna plocka bort en kommentar utan att ta bort hela bilden?
 

Mr.X

Aktiv medlem
Sålänge det inte gäller personpåhopp lr liknande tycker jag inte det behövs, varför ska nått raderas? Hör med adminsen om det strular ihop sig..
 

Totta

Medlem
Jag frågade inte om DU tyckte att det behövdes eller inte? Av nån anledning så tycker jag att det behövs för mig så det var därför jag frågade hur man skulle göra.

Det är väl ändå upp till mig att avgöra om nåt ska raderas eller ej? Det är min bild. Mitt galleri. Min användare. Varför kan jag inte radera?

Det är ju ungefär som att jag skulle gå in på nån annans galleri och skriva om vädret utomhus idag. Det är väl inte så kul att för all framtid ha liggandes vid sin bild?

/T
 

Arleklint

Aktiv medlem
Som jag ser det innebär ett publicerande av en bild på fotosidan för omröstning att man tillåter kommentarer, det är det som är poängen med fotosidan.

Vill man inte ha kommentarer finns möjlighet att publicera på andra ställen, t.ex portfolio.

Något forum för publicering där man kan tillåta vissa kommentarer men inte andra känner jag inte till.
 
Senast ändrad:

NiklasK

Aktiv medlem
Håller också med.Tycker heller inte att det borde finnas en funktion där man kan ta bort kommentarer... Då kan man ju ta bort alla kommentarer å betyg som sänger betyget.. Om man nu bryr sig!
 

RobGum

Aktiv medlem
Tycker det är ok att kunna använda en sådan funktion för stavfel och liknande. Fast, då bör en tidsram vara inräknad så att inte funktionen missbrukas av arga medlemmar. Tänker på varför topplistorna försvann...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
arleklint skrev:
Som jag ser det innebär ett publicerande av en bild på fotosidan för omröstning att man tillåter kommentarer, det är det som är poängen med fotosidan.
Poängen med fotosidan är inte att man skall tillåta omröstning på sina bilder, däremot Kritik på sina bilder.

Jag vet inte hur vi skall förhålla oss till att radera kritikkommentarer. Jag förstår vad ni menar, men samtidigt så kan detta användas i felaktigt syfte, nämligen att rensa bort kommentarer så att det bara finns positiva kvar. Eller är jag fel ute?
 

Mr.X

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:


Poängen med fotosidan är inte att man skall tillåta omröstning på sina bilder, däremot Kritik på sina bilder.

Jag vet inte hur vi skall förhålla oss till att radera kritikkommentarer. Jag förstår vad ni menar, men samtidigt så kan detta användas i felaktigt syfte, nämligen att rensa bort kommentarer så att det bara finns positiva kvar. Eller är jag fel ute?
Nej, det tycker jag inte.. Men det kan ju vara bra om vi säger att man fått en kommentar som inte är rumsren att man då kan maila er och be er tabort den?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Javisst, självklart! Det funkar ALLTID! Jag får en massa sådan mail så det är helt ok. Ibland måste jag dessutom agera medlere och polis. Det tycker jag däremot är riktigt tråkigt!!
 

Mr.X

Aktiv medlem
Men då har vi svaret på den här frågan antar jag eftersom det inte dräller utav sånna kommentarer här inne :)

Kontakta personalen! :D~

C^
 

kriss

Avslutat medlemskap
Tycker inte heller funktionen ska finnas...

Anledningen till att jag inte tycker det, är att jag känner att jag lär mig av att läsa positiva och negativa kommentarer även på andras bilder och inte bara mina.

Skulle funktionen finnas skulle många kanske ta bort negativa kommentarer och bara behålla de positiva.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Hasse Lundberg skrev:
Om man har skrivit en kommentar som man sedan kanske ångrar...
Det är klart, men om man skriver en ny kommentar där man säger att man ändrat åsikt är ju faran över.

Ett bra knep, som jag tjatat om här förut; är att i skriva sitt inlägg utan att skicka det, läsa genom det ett par gånger, kanske ta en kaffe, läsa igen och sedan skicka. Ett bra sätt, framför allt i diskussioner som berör känskliga ämnen eller där det kan hetta till.

Vad gäller bildkommentarer, så tar admin bort sådant som är rena personangrepp.
Ett annat sätt som jag vet en del gör, är att ladda upp bilden på nytt om man fått dålig kritik. Ett ganska fult sätt, dock.
 

Arleklint

Aktiv medlem
arleklint skrev:
Som jag ser det innebär ett publicerande av en bild på fotosidan för omröstning att man tillåter kommentarer, det är det som är poängen med fotosidan.

Elmfeldt skrev
Poängen med fotosidan är inte att man skall tillåta omröstning på sina bilder, däremot Kritik på sina bilder.

-------------------------------------------------

Jag har i detta sammanhang inte talat om omröstning, jag talade om att man accepterar kommentarer. Nu måste jag med glimten i ögat faktiskt be dig läsa!
 
Senast ändrad:
ANNONS