Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkalla...

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Har plåtat en modell, blandat s/v och färg.
Nu funderade jag på framkallningen...

Tänkte lämna in rullarna på odenlab på söder.
Men hur ska jag göra med kopiorna?
Tycker det är lite bökigt att sitta och välja vilka bilder jag vill ha kopierade genom att glo på neggen...även kk är ju ganska smått...

Så jag tänkte ta kopior på alla bilderna. Men...ska jag be om råkopior, eller bara "som vanligt"?

Ska jag lämna in bilderna på prolabbet i stället?
Isåfall, vad kostar det där?

Tacksam för snabt svar, bilderna ska framkallas idag (måndagen 23 september)
 

RobGum

Aktiv medlem
Ska du inte göra större kopior än A5 efter att du gått igenom råkopiorna rekommenderar jag Crimson istället. På söder det också. Deras fronlinesystem gör det mycket smidigt. Dessutom får du bilderna digitaliserade utan extra kostnad. Läs mer i denna forumtråden eller på deras egna hemsida.

/Robert

P.S Du kan även göra en ren frontlineframkallning. Dvs, bilderna blir bara tillgängliga via internet. Ett alternativ om du nu ändå bara ska använda råkopiorna för att se vilka du ska förstora. Lite billigare...
 
Senast ändrad:

Walle

Aktiv medlem
Crimson verkar ju vara super!

Vet du vilken storlek det blir på bilderna vid digitaliseringen som ingår när man tar råkopior?
 

RobGum

Aktiv medlem
Bilderna man direkt får tillgång till är anpassade till skärmen. Däremot kan man välja att ladda hem höupplösta Jpegbilder i zipformat (även det utan extra kostnad). Hade en på datorn som var i 1842x1240, 72 ppi.
 
ANNONS