Annons

Lång laddningstid för blixt 420 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannaReb

Aktiv medlem
Jag måste bara få veta: är det normalt att det tar ca 3 minuter för blixten att ladda från det att jag slår på den tills dess att 'pilote'-lampan tänds och jag kan använda blixten? Och varför tar det 1 minut mellan varje bild för blixten att laddas igen? Har aldrig fotat med extern blixt förut. Fotar med Canon 20D.
 

patson

Aktiv medlem
Tja, bara en tanke som slog mig: dags att byta batterier kanske? Låter nästan för enkelt, men testa för all del.

/Patrik
 

JohannaReb

Aktiv medlem
Jo, det skulle ju vara en logisk lösning, bara det att batterierna är sprillans nya. Jag öppnade ett helt nytt paket och satte i 4 batterier. Är det fel på blixten på något sätt?
 

j3n5

Aktiv medlem
Jag vet att det kan vara otrolig skillnad på batterier med den blixten. De enda billiga som fungerar bra är IKEA:s. Andra lika billiga tar slut direkt...
 

defiant

Aktiv medlem
annars är laddningsbara batterier mycket snabba på att ladda blixtar. räcker inte lika länge som alkaliska men då är det bara att ladda igen.. kostar lite mer i inköp men fotar man med blixt så lönar det sig i länden ...
 

Uttryck

Aktiv medlem
Min 420EX blixt hade i början också en tendens till att sluka batterier. Köpte sen två omgångar laddsningsbara så att jag alltid har en extra uppsättning. Men även den andra uppsättningen kan ju ta slut ibland också...
 

agge28

Aktiv medlem
Hej

Min blixt tar också evigheter att ladda + att den käkar batteri till förbannelse.
Nu kör jag på laddningsbara batterier.
Hinner knappt ta ca 20-30 bilder så har den gjort sitt.

Mvh Agneta
 
ANNONS