Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota småfågel från köksfönstret

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
Pysslade igår och idag med ett litet fågelbordsprojekt inför vintern, hoppas på att kunna fota småfåglar från köksfönstret dom dagar jag inte känner för att ta mig ut i naturen. :)

En liten linbana från fönstret till ett träd ca 5,5 meter från väggen gör att jag enkelt kan fylla på eller byta ut maten. Grenarna runtomkring bör ge hyggliga och varierade bakgrunder i bilderna.

Som vanligt så samarbetade inte vädret, när systemet väl var färdigbyggt så rullade naturligtvis regnet och dimman in. Ganska snabbt så fanns i alla fall några vanliga fåglar framme, Talgoxe, Blåmes och Nötväcka, så det ser lovande ut.

En bild på en Talgoxe hann jag ned innan det blev alldeles för mörkt, ingen höjdare men ändå en fingervisning om vilken lägsta kvalitet jag borde kunna få.

http://static.flickr.com/29/60037688_a2d21f6d1d_o.jpg

Hoppas fler och lite roligare arter hittar till maten nu i vinter bara. :)

Kvar är att fixa till en skiva med ett hål och någon form av tätning runt objektivet så jag slipper ha fönstret öppet.
 

Bilagor

ANNONS