Annons

Fråga till er som använder er av digitalkameran Nikon Coolpix 5600

Produkter
(logga in för att koppla)

Lollipoppan

Ny medlem
Hejsan!
Det är så här att jag har nyligen köpt en digitalkamera av märket Nikon Coolpix 5600.
Igår eftermiddag var jag ute för att testa kameran lite grann. Vädret var ganska grått och
en aning dimmigt. Bland annat så tog jag lite bilder över en sjö, jag hade då inställningarna
"Scene" och i menyn valde jag "strand/snö". Tyckte då att bilderna blev någorlunda okej,
jag är ganska nöjd med dom.

Sedan så tog jag bland annat lite bilder på en skogsväg som gick ner till den här sjön, och sedan tog jag lite bilder på en gammal järnvägs-bro ute i skogen, men då tyckte jag att bilderna blev sämre, bland annat så tyckte jag att färgerna på träden blev något försämrade, det kändes som att dom tappade färg på något vis. När jag fotograferade skogsvägen och järnvägs-bron så använde jag lite olika inställningar för att prova mig fram då jag inte tycker att manualen ger mig någon större uppfattning av vilka inställningar man ska ha.

Det jag undrar är om jag här kan använda mig av landskapsfotografering. Finns det några andra inställningar man kan använda vid utomhus-fotografering och när vädret är lite dimmigt och grått? Inomhus får jag väldigt klara och fina bilder, men jag tycker mycket bättre om att fotografera utomhus. Jag skulle vara så tacksam om någon kunde ge mig lite råd och tips, samt lite hjälp på vägen. I övrigt så tycker jag att den här kameran är väldigt bra och den ger väldigt fina bilder (om man kan med alla dess inställningar) ;-) Och jag rekomenderar den varmt.


Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Anne-Louise
 

hound

Aktiv medlem
coolpixen är suverän just vid naturfoto´


dels pga dess ställbara displayn som möjliggör fotografering av tex späda blåsippor - underifrån

och också dess imponerande macroegenskaper i kombination ett ypperligt mörkerfunction dock MED stativ,och bannlyst inbyggd blixt

men tyvärr är den sämre på rörliga motiv där d 70 är åandrasidan ,,,,oslagbar


lek och testa vad din kamera går för

se dock till att ha batterier,,, i reserv,,mycket batterier,,,,,,,
 
ANNONS