Annons

Portfolioapp / webbgalleri

Produkter
(logga in för att koppla)

Lagwil

Ny medlem
Jag har byggt en lösning som använder Flickr som admin-gränssnitt.

Sajten ligger helt och hållet på din egen domän och allt formmässigt, färger typsnitt marginaler placering av knappar etc, styrs med css medans bilder, texter och struktur hämtas från Flickr. Det bästa av två världar med andra ord!

Du laddar upp dina bilder till Flickr, finns flera sätt att ladda upp dit, desktop-applikationer, direkt via Lightroom, via webben, div smartphoneappar etc.

Sajten återspeglar automatiskt innehållet i de album (sets och collections du skapar på Flickr)

Text och stuktur cachas dessutom på din lokala databas vilket ökar prestandan enormt.

Använder html5 vilket gör att appen ligger i framkant rent tekniskt och funkar perfekt på till exempel iPad. Bilderna skalas automatiskt upp till webbläsarfönstrets storlek, med möjlighet att ställa ett max och min-värde.

Här kan ni se ett exempel på hur det ser ut och funkar: http://burellphoto.se

Observera att du själv kan styra typsnitt, storlekar, bakgrundsfärg, etc helt enligt egna önskemål.

Systemkrav: Webserver som klarar php + MySqldatabas + Flickr Pro konto (25$ per år).

mvh Wilhelm Lagercrantz
070-491 16 77
 

goneaway

Aktiv medlem
Det är onekligen en ganska fin lösning. Även om det är en del små grejer jag inte själv gillar.

Men det jag egentligen undrar, vad är din avsikt med tråden?
Försöker du sälja din tjänst eller vad handlar det om?
 

Lagwil

Ny medlem
Det är onekligen en ganska fin lösning. Även om det är en del små grejer jag inte själv gillar.

Men det jag egentligen undrar, vad är din avsikt med tråden?
Försöker du sälja din tjänst eller vad handlar det om?
Jag säljer självklart gärna appen men är också intresserad av feedback från er. Vad var var det du gillade och inte gillade t ex?

mvh Wille
 
ANNONS