Annons

Foto portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

Derure

Aktiv medlem
Hej! Länge sen man var aktiv på den här sidan men det kändes som ett bra ställe att få konstruktiv kritik tillbaka på ens portfolio då alla här är intresserade av bilder på ett eller annat sätt.

Jag vet inte riktigt vad jag letar efter i form av kritik, men dyker några tankar upp så kom gärna med dom för det är väldigt uppskattat!

www.dalkarls.com

Mvh, Christoffer
 

J-Bq

Aktiv medlem
Ja-a, vad kan man säga om en sånhär portfolio. Jag känner att jag inte kan ge så mycket konstruktiv kritik på enskilda som hjälper dig framåt, du är över min nivå helt enkelt.

Retush och ljussättning har du ju otroligt bra koll på. Bra ideér och intressanta motiv.

Några bilder går lite in i cheesy-genren, exempelvis killen vars cigarretrök är en dödsskalle. Den skulle passa bra i en egen kategori men jämfört med de andra är den inte portfoliomaterial tycker jag.

En tanke som slog mig, varför är många av bilderna i de andra kategorierna? När man klickar på olika kategorier så vill man ju liksom se nya bilder.
Testa att välj ut t.ex. 10 bilder som får vara i portfolion och endast där. De absolut bästa av dina bästa. Låt de andra vara kvar i sina egna kategorier men portfoliobilderna är bara i portfolion. Hur börjar det se ut då?

Lite större font kunde du ha, med chrome ser det underligt ut.

Utöver det, väldigt bra. Applåder!
 
ANNONS