Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp i kamera djungeln

Produkter
(logga in för att koppla)

wowwen78

Medlem
Hej!

Jag har just nu lite pris vs kamera/objektiv-dilemma.
Skulle villa kunna ta foton av mina hundar i vardagen både nära och på avstånd.
Även vill jag kunna ta video nära och på avstånd av dom (behöver inte vara 4k).
Har alltså hittills sett på kameror med fps kring 8 uppåt. Och vill helst ha en kamera med bytbart objektiv.

Har funderat på en Olympus e-10 III med 40-150mm/4-5.6 men har förstått att kameran är för långsam för "lite snabbare" bildmotiv, som så som hundar i mitt fall. Har funderat på Sonys 6xxx serie, men där är det objektiven som krånglar till det hela med sina högre pris. Som kamera är jag absolut intresserad av a6500, men sen hitta ett objektiv till där paketpriset skulle röra sig kring 12 000kr är svårt. Begagnat är tänkbart.
 

cango

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har just nu lite pris vs kamera/objektiv-dilemma.
Skulle villa kunna ta foton av mina hundar i vardagen både nära och på avstånd.
Även vill jag kunna ta video nära och på avstånd av dom (behöver inte vara 4k).
Har alltså hittills sett på kameror med fps kring 8 uppåt. Och vill helst ha en kamera med bytbart objektiv.

Har funderat på en Olympus e-10 III med 40-150mm/4-5.6 men har förstått att kameran är för långsam för "lite snabbare" bildmotiv, som så som hundar i mitt fall. Har funderat på Sonys 6xxx serie, men där är det objektiven som krånglar till det hela med sina högre pris. Som kamera är jag absolut intresserad av a6500, men sen hitta ett objektiv till där paketpriset skulle röra sig kring 12 000kr är svårt. Begagnat är tänkbart.
kolla på en begagnad e-m1 mk1 (olympus)
 
ANNONS