Annons

Zeiss Touit Planar T* 32/1,8 vs Sony E 50/1,8 OSS

Produkter
(logga in för att koppla)

Carben

Medlem
Går i tankar att köpa nytt till min Sony Nex 6. Tittar på Zeiss Touit Planar T* 32/1,8 och Sony E 50/1,8 OSS. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa? Jag har läst recensioner och tester och båda får bra. men är det någon som har erfarenhet av båda? Vilket skulle rekommenderas och i så fall varför.

Carina
 

jelu1661

Aktiv medlem
Hej Carina!
Jag menar inte att vara dryg, men det som avgör vilket av dessa två objektiv som är aktuellt måste väl ändå vara vilken bildvinkel du vill åt?

Normal eller kort tele.
 

Carben

Medlem
Hej Carina!
Jag menar inte att vara dryg, men det som avgör vilket av dessa två objektiv som är aktuellt måste väl ändå vara vilken bildvinkel du vill åt?

Normal eller kort tele.
Nja, inte i min värld. Tycker nog att man kan ha åsikter om de olika objektiven ändå. Men blir det enklare om jag lägger till Sony E 35/1,8 OSS?

Har du använt något av dem?
 

afe

Aktiv medlem
Jag har Sonys 35/1,8 och 50/1,8 och tycker båda är väldigt bra. Touit är troligen något skarpare, men för mig är det viktigare med stabiliseringen.
 

Carben

Medlem
Tackar! Det är ju en prisfråga också, onödigt att betala mer än dubbelt så mycket om man inte vinner så mycket i den tekniska kvaliteten på bilderna.
 
ANNONS