Annons

Fujifilm X-T2

Produkter
(logga in för att koppla)

Yonazarith

Aktiv medlem
Jag blir lite sugen på att skaffa en för att ersätta min M9, hade X100 när den kom men var aldrig riktigt kompis med den, känns som att saker kan ha förbättrats de senaste åren här... :)
 

alfin

Aktiv medlem
Nej 8 utan grepp, 11 med grepp och mekanisk slutare, 14 med grepp och elektronisk slutare. 5 fps med live view.
 

fredlund88

Aktiv medlem
Nån som har länk till när dom faktiskt testar kameran?
Tänkte fågelfoto som fotosidan nämner att den ska klara av.

Tror bestämt att Fuji skulle locka kunder från Nikon och Canon om dom kom med någon vettig teleobjektiv typ 400-600 och om autofokus skulle klara av flygande fåglar.
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Har ju kört med Xt-1an länge nu och gillar den som en backup väldigt mycket. Inte helt säker på att jag kommer "byta upp" mig den här gången. Hade det varit mitt ända system kanske jag skulle tänkt annorlunda. Det ända jag saknat som de nu iof har rättat till har ju varit avsaknaden med fjärrblixt etc. Nu med den nya blixten också kan faktiskt folk börja närma sig Fujis system som det ända och få det att fungera för allt. För det jag gör med den har det fungerat bra med Xt-1 även om jag ibland har saknat att kunna använda blixt bättre.
Den nya ser riktigt vass ut dock, GAS kanske vinner i slutändan :p
 

unoengborg

Aktiv medlem
Nån som har länk till när dom faktiskt testar kameran?
Tänkte fågelfoto som fotosidan nämner att den ska klara av.

Tror bestämt att Fuji skulle locka kunder från Nikon och Canon om dom kom med någon vettig teleobjektiv typ 400-600 och om autofokus skulle klara av flygande fåglar.

Tror att de i första hand ska, se till att bygga ut en väl fungerande supportorganisation för proffessionella fotografer, med serviceavtal och kanske möjlighet till låneutrustning och snabb service världen över för proffsen. Kan man inte leverera service kommer de fortfarande att bli
överkörda av Canon och Nikon nästan oavsett hur bra prylar de gör. Kan man inte sälja till proffsen blir det svårt att få upp tillräckliga volymer av sannolikt dyra objektiv som t.ex. 200/2.0, 400/2.8 eller 600/4.0. vilket i sin tur kommer att göra det svårt att hålla konkurrenskraftiga priser.
 

Sabud

Aktiv medlem

fredlund88

Aktiv medlem
Tror att de i första hand ska, se till att bygga ut en väl fungerande supportorganisation för proffessionella fotografer, med serviceavtal och kanske möjlighet till låneutrustning och snabb service världen över för proffsen. Kan man inte leverera service kommer de fortfarande att bli
överkörda av Canon och Nikon nästan oavsett hur bra prylar de gör. Kan man inte sälja till proffsen blir det svårt att få upp tillräckliga volymer av sannolikt dyra objektiv som t.ex. 200/2.0, 400/2.8 eller 600/4.0. vilket i sin tur kommer att göra det svårt att hålla konkurrenskraftiga priser.
Självklart måste supporten att funka, tänkte mer till semiproffs amatörer liknande Sigma o Tamron 150-600mm 4,5-5,6 eller vad nu har.

Har idag en 7D+batterigrepp+150-600 o det blir bra tungt efter några timmars fotande.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Det blir intressant med jämförande tester mot Sony A6300 även om objektivutbudet och gränssnitt delvis riktar in sig till olika målgrupper. Intressant är att på pappret är prestanda lik Samsung NX1 gällande bps, PDAF AF punkter, upplösning. Då NX1 slutsäljs för 7000kr (dött/döende system) så blir priset för denna och A6300 högt, men är förståss en säkrare investering.
 

snap01

Aktiv medlem
Nej, 8 utan grepp, 14 med.
Bara 8 ;) vad tar min d800? 4 ? Dom enda kameror som tar mer än 8 bilder är typ dedikerade sportkameror som d4.
Jag anser att 8 bilder är riktigt bra och 14 med batterigrepp är rena kulsprutan. Jag tror Fuji fått till en kalas kamera o Canon o nikon ska vara glada att dom inte släpper en ff för med Fujis teknik med sensor o deras kalas optik hade dom åkt åttor runt ca-ni kameror.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Hoppas det är ok att fråga trots att det inte rör X-T2, men har det ryktas om en ny X-E2 eller nån av de enklare modellerna?

Vill ha en smidig och liten kamera att ha med mig när jag inte är ute på rena fotouppdrag, men samtidigt vill jag inte lägga ut 17 000 för den här typen av kamera. Hade kunnat köpa en X-E2 nu, men jag vill ha den nya sensorn, då 16 är lite för lite då jag vill kunna ladda upp upp bilderna till bildbyrån jag är ansluten till. Även om dom tar emot dom nu, så vet jag inte hur det blir om nåt år.
 
ANNONS