Annons

X-T2 Bokningskampanjen

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutta

Aktiv medlem
Hej!
Undrar om någon cashat in för bokningskampanjen på X-T2:an?
Jag köpte en xf-50-140 eftersom det hette att det var 2000:- rabatt på den om man köpte den med X-T2.

Mailade Fujifilm för drygt en vecka sedan och undrade var jag skulle vända mig.
Fick då denna adress.
https://fuji-promotions.com/se/sv/pages/promotion

Men nu när det gått lite drygt 30 dagar sedan jag hämtade och betalade grejorna så hittar jag absolut iiiingenting om X-T2 på siten.
X-T2 är inte med överhuvudtaget och den kampanj som finns på siten slutade dessutom gälla innan det ens gick att hämta ut någon X-T2...


Någon annan?
 

PlåtandeHerrn

Ny medlem
Hej,

Köpte X-T2 hos Scandinavian ihop med XF 16-55 och fick 2000 i förbokningsrabatt av dem. Har också kollat upp Fuji:s bokningskampanj men den upphörde innan utleveranserna av X-T2 med objektiv började. Vet ej om cashback och förbokningsrabatten hänger ihop men man kan väl misstänka det.
Nu är det en ny cashback igång som pågår till 15/1 2017, så om man behöver fler objektiv så är det bara att handla!
 

Gutta

Aktiv medlem
Hej,

Köpte X-T2 hos Scandinavian ihop med XF 16-55 och fick 2000 i förbokningsrabatt av dem. Har också kollat upp Fuji:s bokningskampanj men den upphörde innan utleveranserna av X-T2 med objektiv började. Vet ej om cashback och förbokningsrabatten hänger ihop men man kan väl misstänka det.
Nu är det en ny cashback igång som pågår till 15/1 2017, så om man behöver fler objektiv så är det bara att handla!
Du fick alltså rabatten direkt hos Scandinavian då?
Jag handlade hos Mattssons, men de hänvisade till online ansökan.
Men annonseringen om cashbacken för X-T2 var kvar både hos dem och hos Cyberphoto när jag handlade. Iallafall enligt deras siter.

Att det är ny cashback hjälper inte mig.
 

Dubbelolle

Aktiv medlem
Det är bara att kräva av Mattssons att dom hjälper dig om du köpt grejerna genom dom, det är självklar service. Mvh, LO
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Du fick alltså rabatten direkt hos Scandinavian då?
Jag handlade hos Mattssons, men de hänvisade till online ansökan.
Men annonseringen om cashbacken för X-T2 var kvar både hos dem och hos Cyberphoto när jag handlade. Iallafall enligt deras siter.

Att det är ny cashback hjälper inte mig.
rgrepp samtidigt.
Jag beställde kamera och boostergrepp. Då skulle jag få greppet till halva priset Cirka 1800 kr rabatt.
När jag väl fick fakturan från Cyberphoto så hade man glömt dra av denna rabatt. Jag ringde upp och den jag pratade med såg genast misstaget.
Så i det här fallet skulle rabatten dras direkt och fungerade inte som deras cashback kampanjer.
 

Gutta

Aktiv medlem
rgrepp samtidigt.
Jag beställde kamera och boostergrepp. Då skulle jag få greppet till halva priset Cirka 1800 kr rabatt.
När jag väl fick fakturan från Cyberphoto så hade man glömt dra av denna rabatt. Jag ringde upp och den jag pratade med såg genast misstaget.
Så i det här fallet skulle rabatten dras direkt och fungerade inte som deras cashback kampanjer.
Jag köpte också greppet.
Inledningsvis så blev jag lovad av Mattssons (frågade uttryckligen just detta), att kampanjen gällde både objektiv och grepp.

Dvs jag skulle få 2000 i cashback på objektivet och halva priset på greppet.
Detta reviderades senare till att det var antingen eller, men Mattsson var mycket tillmötesgående och ersatte mig för detta på ett föredömligt sätt.

Jag valde då objektivet eftersom cashbacken på det skulle/ska vara 2000 medan halva priset på greppet innebär ca 1400.
Fick också uppfattningen att greppet skulle ha dragits av direkt vid köp. Övervägde detta trots att "vinsten" var lägre, just för att slippa allt besvär, men gick slutligen på objektivet istället...vilket just nu verkar vara en nitlott.
 

afe

Aktiv medlem
Cashback sköts alltid av kameratillverkaren, och återförsäljaren kan inte påverka hur lång tid det tar. Jag har för mig att jag fick vänta sex veckor när jag använde det för ett Canonobjektiv (för en massa år sedan).
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag köpte också greppet.
Inledningsvis så blev jag lovad av Mattssons (frågade uttryckligen just detta), att kampanjen gällde både objektiv och grepp.

Dvs jag skulle få 2000 i cashback på objektivet och halva priset på greppet.
Detta reviderades senare till att det var antingen eller, men Mattsson var mycket tillmötesgående och ersatte mig för detta på ett föredömligt sätt.

Jag valde då objektivet eftersom cashbacken på det skulle/ska vara 2000 medan halva priset på greppet innebär ca 1400.
Fick också uppfattningen att greppet skulle ha dragits av direkt vid köp. Övervägde detta trots att "vinsten" var lägre, just för att slippa allt besvär, men gick slutligen på objektivet istället...vilket just nu verkar vara en nitlott.
Det har varit flera cashback kampanjer från Fuji och sedan var det dessa ihop med lanseringen av X-T2. Jag har faktiskt utnyttjat dem alla eftersom jag hållit på att bygga upp mit Fujisystem. Detta var ingen cashback.
Man är tvungen att läsa igenom villkoren ordentligt på var och en av dem. För de har ofta en mängd villkor runt sig som man måste förstå sig på. Runt den där senaste när man beställde en X-T2 har jag för mig att man endera kunde få boostergreppet till halva priset eller max 2000 kr i rabatt om man köpte ett dyrare objektiv samtidigt. Det gick inte att få både och.
 

Gutta

Aktiv medlem
Cashback sköts alltid av kameratillverkaren, och återförsäljaren kan inte påverka hur lång tid det tar. Jag har för mig att jag fick vänta sex veckor när jag använde det för ett Canonobjektiv (för en massa år sedan).
Problemet just nu är att jag inte ens hittar var jag ska ansöka om det.
 

PlåtandeHerrn

Ny medlem
För att klargöra: Jag förhandsbokade X-T2 hus och objektiv runt 1 augusti hos Scandinavian. Jag kunde redan i beställningsbekräftelsen se att den utlovade rabatten var avdragen. Detta var den summa jag sedan betalade vid leverans. Det var inget som helst koppling till Fujis cashbackkampanj. Rabatten gavs av Scandinavian men eftersom även Cyberfoto m fl hade denna förhandsbokningsrabatt så kan man väl misstänka att Fuji och/eller importören var inblandad.
 

PlåtandeHerrn

Ny medlem
Skriver några rader till som svar på Guttas sista inlägg...

Om du har förhandsbokat din kamera och ditt objektiv så är det firman som sålde, inte Fuji, som skall ge dej rabatt för detta, dvs förhandsbokningen.

Om du köpt utan förhandsbokning så blir det antagligen ingen cashback från Fuji eftersom det inte fanns någon cashback kampanj vid den tidpunkt då X-T2orna levererades.
 

Gutta

Aktiv medlem
Skriver några rader till som svar på Guttas sista inlägg...

Om du har förhandsbokat din kamera och ditt objektiv så är det firman som sålde, inte Fuji, som skall ge dej rabatt för detta, dvs förhandsbokningen.

Om du köpt utan förhandsbokning så blir det antagligen ingen cashback från Fuji eftersom det inte fanns någon cashback kampanj vid den tidpunkt då X-T2orna levererades.
Gissar att du förmodligen får rätt i det du säger.
Men det gör inte att jag tycker det är rätt.

Kampanjen var fortfarande aktiv, enligt flera stora svenska fotositer, när jag defacto betalade grejorna, den 15:e September.

Dessutom förhandsbokade jag också den långt innan den sista Augusti.
Men jag gjorde aldrig någon formell beställning eller förskottsbetalning.
Det framgick lixom inte att det var nödvändigt och om det var nödvändigt kan man ju tycka att det skulle informerats om detta.
Det var ju inte så att jag bara bokade.
Jag hade redan då en del frågor om detta.

Min, högst personliga, åsikt om detta är att det är precis hit man vill ha sina konsumenter när man väljer cashback istället för att bara sänka priserna....

Jag har mailat både Fujifilm igen och Mattssons om hjälp med detta. Får se vad som händer.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Gissar att du förmodligen får rätt i det du säger.
Men det gör inte att jag tycker det är rätt.

Kampanjen var fortfarande aktiv, enligt flera stora svenska fotositer, när jag defacto betalade grejorna, den 15:e September.

Dessutom förhandsbokade jag också den långt innan den sista Augusti.
Men jag gjorde aldrig någon formell beställning eller förskottsbetalning.
Det framgick lixom inte att det var nödvändigt och om det var nödvändigt kan man ju tycka att det skulle informerats om detta.
Det var ju inte så att jag bara bokade.
Jag hade redan då en del frågor om detta.

Min, högst personliga, åsikt om detta är att det är precis hit man vill ha sina konsumenter när man väljer cashback istället för att bara sänka priserna....

Jag har mailat både Fujifilm igen och Mattssons om hjälp med detta. Får se vad som händer.
Jag förhandsbokade också tidigt. Fast jag läste också det finstilta. Det var ganska klart att detta inte kunde kombineras med andra erbjudanden.
Så jag fick 1890 kr rabatt på boostergreppet och det var också vad vad jag förstod att jag skulle få när jag läst igenom villkoren-
DEt är nte kul att läsa igenom den här typen av texter. De är till och med tråkigare än att läsa manualer.
Fast om man tänker ingå ett avtal så bör man nog läsa igenom det ordentligt och förstå villkoren.
För när man tryckt på acceptera så är det för sent att bli besviken. Jag använde alla 3 kampanjer som Fuji hade i somras och i början av hösten. Det tog lite tid att äsa igenom villkoren och förstå vad de innebar. Fast de var inte särkilt krångliga och inte skriven på advokatprosa. Jag fick senare precis ut av Fuji eller återförsäljaren det jag förväntade mig.
 

Gutta

Aktiv medlem
Jag förhandsbokade också tidigt. Fast jag läste också det finstilta. Det var ganska klart att detta inte kunde kombineras med andra erbjudanden.
Så jag fick 1890 kr rabatt på boostergreppet och det var också vad vad jag förstod att jag skulle få när jag läst igenom villkoren-
DEt är nte kul att läsa igenom den här typen av texter. De är till och med tråkigare än att läsa manualer.
Fast om man tänker ingå ett avtal så bör man nog läsa igenom det ordentligt och förstå villkoren.
För när man tryckt på acceptera så är det för sent att bli besviken. Jag använde alla 3 kampanjer som Fuji hade i somras och i början av hösten. Det tog lite tid att äsa igenom villkoren och förstå vad de innebar. Fast de var inte särkilt krångliga och inte skriven på advokatprosa. Jag fick senare precis ut av Fuji eller återförsäljaren det jag förväntade mig.
Men om du läser mina tidigare inlägg så ser du att det inte är det det handlar om.
Jag letar inte efter båda rabatterna.
Jag har inte fått någon av dem.

Jag valde objektivrabatten eftersom den var 2000 medans greppet bara sparade 1400.
Hade jag valt greppet så hade jag fått det avdraget direkt i kassan.
Men eftersom jag valde objektivet så blev jag tillsagd att ansöka hos Fuji.

Och för att förtydliga mitt tidigare.
"Kampanjen var fortfarande aktiv, enligt flera stora svenska fotositer, när jag defacto betalade grejorna, den 15:e September."

Med kampanjen menar jag här bokningskampanjen. Man annonserade fortfarande denna kampanj både hos Cyber och Mattsson när jag hämtade mina grejor. Kan vara fler ställen än dessa, men dessa vet jag säkert. Jag menar alltså inte den "vanliga" kampanjen.


Och javisst ska man läsa avtalet. Men var hittade du "avtalet" som gällde bokningskampanjen?
Det framgick väldigt tydligt att det var 2000 kr i rabatt om man beställde mitt objektiv samtidigt som man bokade kameran. Det som inte var så tydligt var att man inte kunde kombinera detta med greppet. Men det är jag inte heller ute efter.

Något egentligt avtal har jag inte sett till så det har jag inte kunnat läsa. Och om det stämmer som tidigare nämnts i tråden så var det heller inget avtal utan ett direkt avdrag i kassan.

Jaja, vi får se vad de svarar. Worst case så blir det inga julklappar till ungarna i år. :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Men om du läser mina tidigare inlägg så ser du att det inte är det det handlar om.
Jag letar inte efter båda rabatterna.
Jag har inte fått någon av dem.

Jag valde objektivrabatten eftersom den var 2000 medans greppet bara sparade 1400.
Hade jag valt greppet så hade jag fått det avdraget direkt i kassan.
Men eftersom jag valde objektivet så blev jag tillsagd att ansöka hos Fuji.

Och för att förtydliga mitt tidigare.
"Kampanjen var fortfarande aktiv, enligt flera stora svenska fotositer, när jag defacto betalade grejorna, den 15:e September."

Med kampanjen menar jag här bokningskampanjen. Man annonserade fortfarande denna kampanj både hos Cyber och Mattsson när jag hämtade mina grejor. Kan vara fler ställen än dessa, men dessa vet jag säkert. Jag menar alltså inte den "vanliga" kampanjen.


Och javisst ska man läsa avtalet. Men var hittade du "avtalet" som gällde bokningskampanjen?
Det framgick väldigt tydligt att det var 2000 kr i rabatt om man beställde mitt objektiv samtidigt som man bokade kameran. Det som inte var så tydligt var att man inte kunde kombinera detta med greppet. Men det är jag inte heller ute efter.

Något egentligt avtal har jag inte sett till så det har jag inte kunnat läsa. Och om det stämmer som tidigare nämnts i tråden så var det heller inget avtal utan ett direkt avdrag i kassan.

Jaja, vi får se vad de svarar. Worst case så blir det inga julklappar till ungarna i år. :)
Jo någonstans på vägen så läste jag avtalet. Det sa som du säger att man kunde max få 2 000 kr i rabatt direkt avdragen om man köpte vissa objektiv. Detta var inte någon av de CAsh back kampanjer som Fuji kört tidigare.
Detta var direkt kopplat till förhandsbokningen av X-T2. Så om du beställde ett objektiv samtidigt med kameran så skall du få en rabatt.
Cyberphoto missade min på greppet men ändrade direkt fakturan när jag ringde.
Så det bör inte finnas några oklarheter där om du uppflyllt villkoren.
 

Gutta

Aktiv medlem
Jo någonstans på vägen så läste jag avtalet. Det sa som du säger att man kunde max få 2 000 kr i rabatt direkt avdragen om man köpte vissa objektiv. Detta var inte någon av de CAsh back kampanjer som Fuji kört tidigare.
Detta var direkt kopplat till förhandsbokningen av X-T2. Så om du beställde ett objektiv samtidigt med kameran så skall du få en rabatt.
Cyberphoto missade min på greppet men ändrade direkt fakturan när jag ringde.
Så det bör inte finnas några oklarheter där om du uppflyllt villkoren.
Ok.
Ja då återstår det att se vad Mattsson svarar då.
Tack för inputen pojkar!
 

Gutta

Aktiv medlem
Fått mail från Mattssons nu på morgonen.
Där de ber om ursäkt å Fujifilms vägnar.
Tydligen var det lite oklarheter från Fujifilm i samband med den här kampanjen, vilket jag kan intyga att jag upplevde det som också.

Men Mattssons löste det snabbt och snyggt!
Tack!!
Och tack alla som engagerade sig i tråden.
 
ANNONS