Annons

Tillvägagångssätt att organisera bilder i album?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cygni

Aktiv medlem
Jag har retat mig länge på hur man organiserar sina bilder i album efter det att man har laddat upp dem från Lightroom.
För det första så laddas de upp i ett album som jag sen måste flytta alla bilder till ett annat album som jag skapat just för dessa bilder. Hur gör jag för att kunna styra så att bilderna hamnar i rätt album med en gång?

För det andra så namnges bilderna hela tiden med "Hanoi-x", bilder som jag laddade upp för länge sen. Alla bilder jag laddar upp efter "Hanoi" bilderna namnges nu med "Hanoi".

För det tredje. Varför kan man inte välja flera bilder när man ska göra ett blogginlägg? När man vill lägga upp, låt oss säga, 10 bilder i ett blogginlägg måste man göra om proceduren 10 gånger. Känns onödigt.

FS borde titta på hur funktionerna är på Flickr. Där kan man fixa flera bilder samtidigt.

För övrigt tycker jag att FS är den just nu bästa fotosajten med många bra saker som tilltalar mig, men man behöver lägga för mycket tid på att fixa å dona på saker som borde vara enklare.
Tack för ordet
Christer Wikström
 
ANNONS