Annons

Raw 4.0 Hur kan man skala ner bilder direkt?

Produkter
(logga in för att koppla)

eddebebbe

Ny medlem
Hej, har precis börjat fota lite med raw-formatet. Detta efter att jag provat och sett hur häftigt det är att kunna fixa till alla bilder i en serie med några få knapptryck i CS3 Plug-inen RAW 4.0.
Markerar man alla bilder kan man fixa alla till en hyfsad färgskala med ett knapptryck.

Men, orutinerad som jag är undrar jag om det finns något sätt så att man kan, antingen via CS3 eller något annat program lätt skala ner flera bilder till en storlek som passar för att lägga upp på internet?

Tack på förhand
Edvin
 

iBoat

Aktiv medlem
Hej, har precis börjat fota lite med raw-formatet. Detta efter att jag provat och sett hur häftigt det är att kunna fixa till alla bilder i en serie med några få knapptryck i CS3 Plug-inen RAW 4.0.
Markerar man alla bilder kan man fixa alla till en hyfsad färgskala med ett knapptryck.

Men, orutinerad som jag är undrar jag om det finns något sätt så att man kan, antingen via CS3 eller något annat program lätt skala ner flera bilder till en storlek som passar för att lägga upp på internet?

Tack på förhand
Edvin
Det finns flera sätt. Bland det enklaste är att använda CS3 File/Scripts/Image Processor. Inställningarna där är ganska självklara. Man väljer en mapp där bilderna ligger. Bara de bilder som du vill skala får ligga i mappen om du inte väljer en ny målmapp. Välj sedan storlek, komprimeringsgrad m.m. Sedan kan man gå och öppna en öl medan datorn jobbar...
 
Senast ändrad:
ANNONS