Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Goran.P

Aktiv medlem
Är inte så säker på att det fanns med när jag kollade innan, tittade igenom två gånger. Men kan ju ha blivit "hemmablind"... ;-)

Det gör ju i alla fall paketet något bättre, även om det objektivet kanske inte är det första man tänker sig ihop med ett 60D så är det ju klart billigare än vad någon annan butik tar för ett 60D-hus. Och fri frakt.
Objektivet stod inte med från början
 

Thaleia

Ny medlem
Fast endast 5% rabatt på redan höga priser..
Exempelvis mediokra (tycker jag iallafall) 20-35/2.8L för 6900:- beg, med rabatt 6555:- känns inte som rea (just det objektivet brukar väl gå för runt 3000:).
Hej Staffan!

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet. SÅ... Visst har vi rea! Upp till 50% rabatt, inte på de optikerna som är mest gångbara såklart, men du kanske hittar nått intressant i resten av sortimentet. Kör du Canon så finns det ju gott om adaptrar för att testa övrig optik. Vi har det mesta :)

Jag tror tyvärr att du jämför vad begagnat priset hos privatpersoner ligger på, A- skick=nästan i nyskick, lägger vi som butik priset i nivå relaterat till nypris.
Vi lämnar 3 månaders begagnatgaranti. Vi har många nöjda kunder. Sen är det så klart upp till var & en som vill fynda på blocket & tradera, självklart gör man kap där, vi med ;)
Våra kunder betalar oftast mer tack vare att de vet vad de får och att vi finns där om det är nått.

Jag tänkte mest tipsa er som är nöjda L-Foto kunder att nu är en bra tid att handla på eftersom det är vååår-rea!!! :)
Trevlig helg
 

StaffanW

Aktiv medlem
Hej Staffan!

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet. SÅ... Visst har vi rea! Upp till 50% rabatt, inte på de optikerna som är mest gångbara såklart, men du kanske hittar nått intressant i resten av sortimentet. Kör du Canon så finns det ju gott om adaptrar för att testa övrig optik. Vi har det mesta :)

Jag tror tyvärr att du jämför vad begagnat priset hos privatpersoner ligger på, A- skick=nästan i nyskick, lägger vi som butik priset i nivå relaterat till nypris.
Vi lämnar 3 månaders begagnatgaranti. Vi har många nöjda kunder. Sen är det så klart upp till var & en som vill fynda på blocket & tradera, självklart gör man kap där, vi med ;)
Våra kunder betalar oftast mer tack vare att de vet vad de får och att vi finns där om det är nått.

Jag tänkte mest tipsa er som är nöjda L-Foto kunder att nu är en bra tid att handla på eftersom det är vååår-rea!!! :)
Trevlig helg
Ja, visst är det så att man får betala lite för garanti och tryggheten att köpa från butik, och nu tog jag bara ett objektiv i mängden som jag tyckte var rätt dyrt. Men finns säkert många andra med bättre prislapp. Ni hade dessutom riktigt bra utbud.

Sen håller jag med dig i det här inlägget att du/ni måste få försvara er, däremot håller jag med kode om att ditt tidigare inlägg nog får räknas som reklam från ett företag.

Ska ändå titta vidare på er beg-sida.

Ha en bra helg själv.
 
Senast ändrad:

Thaleia

Ny medlem
Det står även i forumreglerna att författarna till inlägg ska agera som privatpersoner, inte kommersiellt. Det kan givetvis vara en avvägningsfråga, men skulle man fråga mig så skulle jag svara att du lagt dig på fel sida av den gränsen.
Jag ber om ursäkt för det, jag läste nog tyvärr inte tillräckligt noga. Gick in & gjorde tipset som privatperson dock, men jag försvarade det som anställd. Verkar inte gå att ta bort inlägget heller!?
 

nopl

Aktiv medlem
Fast endast 5% rabatt på redan höga priser..
Exempelvis mediokra (tycker jag iallafall) 20-35/2.8L för 6900:- beg, med rabatt 6555:- känns inte som rea (just det objektivet brukar väl gå för runt 3000:).
Heh, ligger skyhögt över även inte särskilt billiga photografica i köpenhamn. I en fyndtråd.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Hej Staffan!

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet. SÅ... Visst har vi rea! Upp till 50% rabatt, inte på de optikerna som är mest gångbara såklart, men du kanske hittar nått intressant i resten av sortimentet. Kör du Canon så finns det ju gott om adaptrar för att testa övrig optik. Vi har det mesta :)

Jag tror tyvärr att du jämför vad begagnat priset hos privatpersoner ligger på, A- skick=nästan i nyskick, lägger vi som butik priset i nivå relaterat till nypris.
Vi lämnar 3 månaders begagnatgaranti. Vi har många nöjda kunder. Sen är det så klart upp till var & en som vill fynda på blocket & tradera, självklart gör man kap där, vi med ;)
Våra kunder betalar oftast mer tack vare att de vet vad de får och att vi finns där om det är nått.

Jag tänkte mest tipsa er som är nöjda L-Foto kunder att nu är en bra tid att handla på eftersom det är vååår-rea!!! :)
Trevlig helg
Vill påpeka att man får sätta vilka priser man vill men konkurrensmässigt håller inte resonomanget mot konkurrenterna på begagnat produkter. Mattssons foto har ofta rimliga till bra begpriser och ibland kan man fynda på Scandinavian Photo som har lite ojämn prissättning. Hegethorns verkar ha höjt priserna lite på beg men tydligt är att L-foto ligger generellt väldigt högt på begagnat. De andra lämnar också garanti.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Robert White är en mycket seriös firma och jag har handlat därifrån flera gånger, det har aldrig varit några problem med frakt eller annat. De har varit mycket hjälpsamma, både över telefon och mail, före och efter köpet.

Enda nackdelen är att deras lagersaldo är lite dåligt uppdaterade.
 

joakim d

Aktiv medlem
Rajala har reavecka.

Tex heta Canon 5DMKIII är nedsatt från 32.000:- till endast 31.990:-, skynda innan rean slutar :)
http://www.rajalacamera.se/PublishedService?frontpage=true&gclid=CJ6ElKTlg68CFUx0mAodWWpo3Q
Fast den är inte listad som ett erbjudanden under reaveckan. Bilden högst upp, med texten "Fotoveckan 25-31 Mars", får en ju att tro att det man ser är erbjudanden som ingår men för att se dessa så måste man klicka på bilden och får då upp erbjudanden som sträcker sig över åtta sidor och är 171 till antalet och som dessutom är osorterade så man måste klicka sig igenom alla åtta sidor även om man bara är intresserad av ett kameramärke t.ex.

Är det någon som begriper hur de tänker när de skapar de har annonsidorna med erbjudanden, är inte syftet att lyfta fram de erbjudanden som är bra? Borde man inte begränsa det hela lite grann?
 

joakim d

Aktiv medlem
Robert White säljer paket med Panasonic GF3 och 14mm/2,5 för 240 pund. Jag är osäker på om de skickar till Sverige men har hört talas om folk som köpt därifrån utan problem tidigare.

http://www.robertwhite.co.uk/cameras/panasonic-g3-digital-camera-body-only-black-8.html
Robert White är en alldeles utmärkt leverantör som tyvärr har haft problem med Skatteverket och den svenska momsen där det verkar som om de missuppfattat hur momshanteringen fungerar så de har hamnat i en situation där de måste retroaktivt betala mellanskillnaden mellan engelsk och svensk moms för allt de sålt till Sverige. Pga av detta och tills de utrett hur de ska lösa problemet har de valt att sluta sälja till Sverige, enda undantaget är om du är företagare och ringer in din order. Dock var Sverige en bra marknad för dem så vi får hoppas att de siktar på att lösa problemet så småningom.
 

thure1982

Aktiv medlem
Robert White är en alldeles utmärkt leverantör som tyvärr har haft problem med Skatteverket och den svenska momsen där det verkar som om de missuppfattat hur momshanteringen fungerar så de har hamnat i en situation där de måste retroaktivt betala mellanskillnaden mellan engelsk och svensk moms för allt de sålt till Sverige. Pga av detta och tills de utrett hur de ska lösa problemet har de valt att sluta sälja till Sverige, enda undantaget är om du är företagare och ringer in din order. Dock var Sverige en bra marknad för dem så vi får hoppas att de siktar på att lösa problemet så småningom.
Jag trodde inte msn behövde momsa i Sverige om man köper något i ett annat eu-land.
 
ANNONS