Annons

Reperation av analog utrustning.

Produkter
(logga in för att koppla)

mustanggt

Aktiv medlem
Hejsan. Någon som känner till var kan kan få gamla FD rengjorda ifrån damm ( ja det behövs i detta fallet) i Malmö regionen till humana priser. Behöver inte vara en auktoriserad handlare.

Total rengöring och kalibrering i UK kostar ca 1000:- men jag vill helt inte skicka objektiven.


Det gäller FD 135 2.5 samt FD 85 1.8.

Tacksam för svar eller tips.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
1000 kr lät iofs som ett rimligt pris.

Känner bara till ett ställe i Sverige som kanske kan matcha det priset och det är analogakameror.se i Sundbyberg. Han tar 500 kr för en objektivservice.
 

mustanggt

Aktiv medlem
Tack!

1000 kr lät iofs som ett rimligt pris.

Känner bara till ett ställe i Sverige som kanske kan matcha det priset och det är analogakameror.se i Sundbyberg. Han tar 500 kr för en objektivservice.
Priset var inte det jag hängde upp mig på utan det var mer skickandet fram o tillbaka till UK..Jag mailar och kollar om han är intresserad av att titta på objektiven. Tack!!

Synd att det inte verkar finnas något ställe i skåne..
 

mustanggt

Aktiv medlem
Har aldrig själv behövt anlita någon av dom men har också hört mindre bra saker om den förste.

Kontaktade nummer två och skall köra dit i veckan, får se hur det går. Kanske är det bättre att skicka objektiven till UK. Har fixat ett antal objektiv där tidigare och de blev som nya. Riktigt duktig och trevlig kille. Tyvärr blev det dock problem med transporten och lådan kom på villovägar. Till sist fixade det sig men...orkar inte med en massa klödd igen.
 
ANNONS