Annons

Galleri FS

Produkter
(logga in för att koppla)

RickErik

Aktiv medlem
En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-01 12:33

När så datumet har passerat och jag försöker lägga in en bild så får jag samma meddelande men med en vecka längre frist... Detta upprepar sig ganska ofta????
 

Benny p

Aktiv medlem
En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-01 12:33

När så datumet har passerat och jag försöker lägga in en bild så får jag samma meddelande men med en vecka längre frist... Detta upprepar sig ganska ofta????
Skönt att man inte är ensam att uppleva detta problem.
Varför???
 

RickErik

Aktiv medlem
Fick då nytt meddelande efter att jag försökte igen efter fristen....

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-10 10:09

Fortsatt igen som driver sidan som orkar svara??

/Rickard
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi har sportlov denna veckan och sitter inte uppkopplade. Vi återkommer nästa vecka med svar.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag har försökt provocera fram detta fel, men inte lyckats få fram det själv - så behöver er hjälp med felsökning.

Nästa gång detta händer, kolla dels vart länken "senast inlagda bild" i meddelandet leder - är det till den föregående bilden i GFS, eller en annan?

Jag har också lagt in mouseover-text på den länken med info som hjälper mig - meddela gärna vad det står där så kan jag efterforska bättre. Se exempel nedan:
 

Bilagor

RickErik

Aktiv medlem
Jag har försökt provocera fram detta fel, men inte lyckats få fram det själv - så behöver er hjälp med felsökning.

Nästa gång detta händer, kolla dels vart länken "senast inlagda bild" i meddelandet leder - är det till den föregående bilden i GFS, eller en annan?

Jag har också lagt in mouseover-text på den länken med info som hjälper mig - meddela gärna vad det står där så kan jag efterforska bättre. Se exempel nedan:

Linken går till den sista inlagda bilden... upplever att jag kan lägga in 1 ansökan varannan mnd ist för 2 pr mnd. Nu måste jag vänta till 30 mars står det.

Det har varit så här i flera år men har inte tagit upp det tidigare.
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Tycker man borde få ett meddelande om en bild inte har godkänts?

Har en bild publicerad i Galleriet. Men har även skickat in två bilder till, men har ingen aning
om dom har nekats eller inte. Så provade med en till bild nu, så har 3 bilder i kön på att bli godkända, eller om dom inte blivit godkända. Ingen aning.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tycker man borde få ett meddelande om en bild inte har godkänts?

Har en bild publicerad i Galleriet. Men har även skickat in två bilder till, men har ingen aning
om dom har nekats eller inte. Så provade med en till bild nu, så har 3 bilder i kön på att bli godkända, eller om dom inte blivit godkända. Ingen aning.
Ja man skall få meddelande. Skall testa om det är något knas där.
 

Norra norrland

Avslutat medlemskap
En undran... Skall man inte få lägga in 2 bilder pr mnd ( var 14e dag ) på Galleri FS..?? Får ofta detta besked trots att den kan gå ett bra tag mellan försöken...

** Du har redan lagt in max antal bilder under denna period. OBS att regeln inte baseras på kalenderdagar utan timmar från senast inlagda bild. Du kan åter lägga in en bild 2016-03-01 12:33

När så datumet har passerat och jag försöker lägga in en bild så får jag samma meddelande men med en vecka längre frist... Detta upprepar sig ganska ofta????
Mycket riktigt, skulle idag 20 mars lägga en i slussen, och vad hände?, jo samma som ovan, datumet framflyttat 10 dgr.
 

ArneB

Aktiv medlem
Jag har tidigare fått meddelande om att en bild antagits/ej antagits i GFS. Det har då fått mig att försöka få med en ny bild i galleriet. Trots att det var kanske flera månader sedan jag lade in en bild i slussen, så verkar just beskedet om att komma med/inte komma med nollställa tidpunkten för senast inlagda bild.
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Ja man skall få meddelande. Skall testa om det är något knas där.
Kanske funkar, vet inte, isåfall ligger mina bilder och väntar på röster, la in en bild förra året nångång kommer jag ihåg, inte fått något mail om den.

Isåfall bör nog röstsystemet ändras lite om det ska ta sån lång tid..
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kanske funkar, vet inte, isåfall ligger mina bilder och väntar på röster, la in en bild förra året nångång kommer jag ihåg, inte fått något mail om den.

Isåfall bör nog röstsystemet ändras lite om det ska ta sån lång tid..
Du har lagt in två bilder. En från februari i år som kommit med och en från mars som ligger i röstläge. Inga fler finns.
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Du har lagt in två bilder. En från februari i år som kommit med och en från mars som ligger i röstläge. Inga fler finns.
Då blev de någe fel med de två tidigare bilderna, vet till 100% att jag tryckte på ladda upp förut, men nåja, fel kan hända, då ska jag invänta tills rösterna är klara för min nuvarande bild :)
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Linken går till den sista inlagda bilden... upplever att jag kan lägga in 1 ansökan varannan mnd ist för 2 pr mnd. Nu måste jag vänta till 30 mars står det.

Det har varit så här i flera år men har inte tagit upp det tidigare.
Nu har jag (nog) hittat felet - det drabbar dem som får bilderna godkända, (därför hände det inte min bild :). Jag skall göra en fix imorrn när jag kan göra databasändring (för hög trafik just nu)
 

Mountainlund

Aktiv medlem
Jag fick en bild godkänd och nu är det samma för mig, att datumet flyttas fram hela tiden. Den 23:e kunde jag lägga in nästa men det blev framflyttat till 30:e.
 

RickErik

Aktiv medlem
Nu har jag (nog) hittat felet - det drabbar dem som får bilderna godkända, (därför hände det inte min bild :). Jag skall göra en fix imorrn när jag kan göra databasändring (för hög trafik just nu)

Nu har det skett igen! Skulle få lägga in en bild idag men så fick jag besked om att vänta till 10e oktober igen?
 
ANNONS