Annons

Ingen dum porträttbild av hjälten från en brand.

Produkter
(logga in för att koppla)

Eveningstar

Aktiv medlem
Bild nr.1 på Sven Månsson?

Jag tycker den är trist och oridinär.
Rakt på, rak fram utan närhet och vidare koppling mellan personen och händelsen.
 

Omar

Aktiv medlem
Hej

Det är inte ofta man ser en intressant och bra bild på den sidan, men idag hajade jag till, den skulle jag vilja ha tagit.

MVH

Omar Brännström
 

angelcom

Aktiv medlem
Hej. Lite off topic:

Skickade in bilden nedan till media med fantasin att den skulle vara intressant att publicera. Efter att ha sett bilden informerade min kompis som fotar lite för Wighsnews (www.wighsnews.se) mig om att media normalt inte visar offer/inblandade i olyckor på bild. Annat gäller uppenbarligen hjältar (som mannen på bilden från skånebranden). Tycker nog att "min" chaufför är lite hjälte i alla fall. Han försökte ju släcka o dessutom blev han av med jobbet...

Min bild:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/674599.htm
 

jorgen.hubner

Aktiv medlem
Snyggt fotat av Patrik Persson

Håller med Mikael och Omar. Bilden är helt ok, den visar ju kopplingen till händelsen på ett föredömligt sätt. Det kan ju vara knepigt att komma och fotografera innan branden har hunnit så långt som den nu hade gjort. Jag hade varit glad om jag hade fått chansen att ta den bilden.

/Jörgen
 

Andreas74

Aktiv medlem
Jag förstår inte vad som är särskilt bra med den bilden.
Att elden finns i bakgrunden eller?
Ingen bild jag skulle reagera eller titta två gånger på om ni inte nämnt den.
 

bildsten

Aktiv medlem
Som nyhetsbild och porträttillustration till artikeln är den ju mycket bra. Bättre kan det knappast bli. Mera sådana bilder istället för fejkade situationsbilder och trista arkivbilder.
 

jolsson

Aktiv medlem
"Va' det han som tände på?" är tanken när han glatt poserar framför flammorna. Och som andra sa: ingen bild man reagerar på sådär. Om han kom uuklättrande ur ett fönster med ett spädbarn i armarna, då snackar vi hjälte bild!!
 
ANNONS