Annons
Gammal 2019-11-26, 07:00
Bengf

Curt L skrev: Precis, DXOMARK´s tester i ett lättillgänligt format. Du har fattat galoppen :)
Frågan är nog att dom telefoner som passerar 90 hos DXO, fortfarande är ganska så bra, frugans gamla Iphone 5 gör inte totalt bort sig beroende lite på hur ljuset är fast hos DXO blir det rena hedenhös förstås.
Gammal 2019-12-14, 22:42
martinot

PMD skrev: Objektive{t,n} tycks ändå vara tillräckligt bra för att Leica ska vilja sätta sitt namn de{t,m}.
Det har nog mer att göra med att det fördes över en stor påse pengar. 🙂
Gammal 2019-12-14, 23:29
PMD

martinot skrev: Det har nog mer att göra med att det fördes över en stor påse pengar. 🙂
Pengar är säkerligen inblandade, ja. :-)

Leica är ett prestigemärke och firman borde vara mån om att inte dess status sjunker alltför mycket.
Gammal 2019-12-15, 11:55
Stockholmar3n

Tony johansson skrev: Mycket spekulationer i detta stycket, kan jag tycka. Själv har jag haft Samsung galaxy S2, S4+ och nu S8+ och i den mån det blir aktuellt att skaffa en ny lur igen, kommer jag sannolikt att satsa på en ny Samsung.

Jag köpte denna telefon ny för 2 år sedan och batteriet håller fortfarande. Faktum är att jag precis kontaktade Samsung för att få reda på vad ett nytt batteri (inkl. arbetskostnad) skulle gå på för min S8+ och det skulle då kosta 650 :- (om man lämnar in telefonen över disk, och då får man det gjort medans man väntar).

Jag har inte tagit reda på vad samma operation skulle gå på om man vill byta på en Apple, men jag är ganska säker på att det inte landar på 650 :- (inklusive batteri och arbetskostnad).
Samma pris för Apple.
Gammal 2019-12-15, 17:40
Bengf

Frugans Iphone 5 där klarade sig batteriet i 6 år, men hon surfar inte oavbrutet, telefonen laddas en gång varje morgon, men kan då ha kvar c:a 30%, vi har alltid kört fullt till 100% man säger att man inte skall göra det utan stanna före 100%. Vid semester förbrukas det mera av batteriet förstås.

Ett par killar i Karlskoga tog 400kr för att byta batteriet, tittar man på Youtube och batteribyte på nyare Iphone verkar det mycket krångligare, sugkopp för att ta bort bakstycke, någon värmde telefonen för att lyckas bättre osv, lite kul att kolla vad som krävs på Youtube, inte bara att lirka ur batteriet som förr.
Gammal 2019-12-15, 20:25
hornavan

Glimt
Tony johansson skrev: Kan man ringa med den !?
Dom flesta har väl två fickor, en för liten kamera och en för telefonen.
Mycket bättre än all-in-one.
Olympus TG-6
Besvara

Bokmärken

Taggar
smartphone , sony rx0 , sony rx0 ii , telefon

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:53.