Annons

Canon Powershot S95

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne2

Medlem
Hej, funderar på att köpa en bra kompaktkamera som komplement till systemkameran. Är det någon som har erfarenhet av Canon Powershot S95. Är intresserad av både positiva och negativa omdömen.
Hälsn Janne
 

Janne Ar

Aktiv medlem
S95:an är en av de allra bästa kompakterna på marknaden idag. Den är ljusstark, har mycket bra bildkvalitet och är just kompakt.
Andra alternativ att beakta är Panasonics LX5 och Olympus ZX-1.

Mitt val föll på S95:an, bl.a. på att den är mindre än t.ex. Panasonicen. (Hade LX3:an tidigare, som jag p.g.a. dess djup upplevde som betydligt mindre kompakt...

Nackdelar? Jag har ärligt svårt att hitta några nackdelar vid jämförelse med andra kompakter. Olympusen är ett snäpp ljusstarkare, men....
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Hej, funderar på att köpa en bra kompaktkamera som komplement till systemkameran. Är det någon som har erfarenhet av Canon Powershot S95. Är intresserad av både positiva och negativa omdömen.
Hälsn Janne
Har en S90 som fickkamera, och ser ingen anledning att göra mig av med denna godbit. Om man inte bryr sig om ex HD-film så kan man nog snappa upp en S90 för 14-15 hundra på tradera eller blocket.
 

Janne2

Medlem
S95:an är en av de allra bästa kompakterna på marknaden idag. Den är ljusstark, har mycket bra bildkvalitet och är just kompakt.
Andra alternativ att beakta är Panasonics LX5 och Olympus ZX-1.

Mitt val föll på S95:an, bl.a. på att den är mindre än t.ex. Panasonicen. (Hade LX3:an tidigare, som jag p.g.a. dess djup upplevde som betydligt mindre kompakt...

Nackdelar? Jag har ärligt svårt att hitta några nackdelar vid jämförelse med andra kompakter. Olympusen är ett snäpp ljusstarkare, men....
Tack jag skall läsa lite om Panasonicen och Olympusen. /Janne2
 

herodes

Aktiv medlem
S95

Hej, funderar på att köpa en bra kompaktkamera som komplement till systemkameran. Är det någon som har erfarenhet av Canon Powershot S95. Är intresserad av både positiva och negativa omdömen.
Hälsn Janne
Har kört med S90 och sedermera som en av de första i landet med S95 och är nöjd sedan en del justeringar av en del knapparngjordes jämför med S90.

Har inga egentliga negativa saker att säga. Tycker att ISO 1600 duger bra att köra med vid behov.
Som vanligt med små sensor och många mp bör man dock köra med lägsta möjliga iso.

S95 kan varmt rekommenderas.
 
ANNONS