Annons

Objektiv till A77

Produkter
(logga in för att koppla)

soyair

Aktiv medlem
Skulle vilja ha lite hjälp angående mina objektiv.

För tillfället så har jag en a350 och känner att det är dags att uppgradera sig. Är väldigt sugen på A77. Jag är 80% säker att mina gamla objektiv kommer funka till den. Men vill bara dubbel kolla.
Vet inte varför de inte skulle funka.

De jag har är:
Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM
Sigma 70-200 f2,8 II APO EX HSM DG Macro
Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM

Vill inte köpa nytt hus och sen visar det sig att objektiven inte funkar o man måste lägga pengar på det.

Några tankar?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Sony gjorde en mindre ändring i objektivfattningen i samband med SLT tekniken. Sigma kopierar fattningar och vissa äldre Sigmaobjektiv faller utanför konformitetskravet så man bör testa att objektiven passar på en SLT kamera som t ex A77 först. Har för mig att Sigma, åtminstone på nyare objektiv, erbjuder sig att byta fattning gratis i så fall men kolla.
 

A.Dent

Aktiv medlem
Men om dom funkar på a350 bör dom väl i rimlighetens namn funka på a77?
Det är inte garanterat att just Sigmaobjektiv som är från tiden före A55 fungerar med Sonys SLT-kameror. Sigma har/hade en gratis service som "reparerade" objektivet så det fungerar med SLT-kamerorna.
 

Chr.Bra

Aktiv medlem
Vad är det som inte skulle fungera? mitt Sigma 50 mm 1,4, 70 mm 2,8 Macro och 10-20 mm fungerar utmärkt på min A77
 

Chr.Bra

Aktiv medlem
Aha, ja ja, jag har ju inte ens sökt då jag inte haft (eller ens varit medveten om) problemet.
 
ANNONS