Annons

Lumix GX80 - Letar efter Wide Lens

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddan11

Ny medlem
Hej allihop.

Jag har funderat på att skaffa en wide lens för min Lumix GX80 och tänkte kolla om ni har några bra och inte allt för dyra tips på objektiv till min kamera.

Kommer användas mest för inspelning av youtube och streaming. Har kollat på Panasonic Lumix G 14mm f/2.5
 

RobinN

Aktiv medlem
Beroende på hur vid du vill ha så är Olympus 17mm ett väldigt fint objektiv. Eller Panasonic Leica 15mm. Väldigt skarpa och små.
 

martinot

Aktiv medlem
Hej allihop.

Jag har funderat på att skaffa en wide lens för min Lumix GX80 och tänkte kolla om ni har några bra och inte allt för dyra tips på objektiv till min kamera.

Kommer användas mest för inspelning av youtube och streaming. Har kollat på Panasonic Lumix G 14mm f/2.5
Har inte använt för att filma med, så kan inte uttala mig ur den aspekten (kanske finns något speciellt som just behövs för att filma med?), men det objektiv som är min absoluta favorit, alla kategorier, för m43 är utan tvekan vidvinkeln med det något krångliga namnet "Panasonic Leica DG Summilux 15mm f/1.7 ASPH".

Det kostar en del nytt (ca 5 papp), men är i mitt tycke väl värd pengarna. Kan även hittas beg. för lie mindre (ca 3), vilket kan vara vettigt om man vill hålla nere kostnaden, eller är osäker på om det är rätt objektiv för en själv (väldigt lättsålda och eftertraktade objektiv).

Kan varmt rekommendera detta för den som vill ha en fantastiskt trevlig vidvinkel till m43 att fota med (och förhoppningsvis även filma med)!
 
ANNONS