Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Geotagga i PSE7!?

Produkter
(logga in för att koppla)

muppen_66

Aktiv medlem
Hej,
är det ngn som vet på kartfunktionaliteten har försvunnit i v7? Jag hittar det inte i den svenska versionen, men är ganska säker på att jag såg det i den engelska testversionen som jag körde några dagar... !?

mvh
Peter
 

Janek

Ny medlem
Hej,
är det ngn som vet på kartfunktionaliteten har försvunnit i v7? Jag hittar det inte i den svenska versionen, men är ganska säker på att jag såg det i den engelska testversionen som jag körde några dagar... !?
Jag är rätt säker på att svenska Photoshop Elements 6 inte hade någon kartfunktion, och att jag därför bytte till den engelska versionen. Samma sak gäller kanske PSE7?

Mycket underligt beslut i så fall...
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Jag håller på och gräver i Elements just nu. Och vad jag kan komma fram till så saknas (minst):

* Kartfunktionen
* Möjligheten att beställa fotoböcker
* Hela Photoshop.com med möjligheten att publicera album och backa upp bilder online

Sen är Elements 7 lite tveksamt översatt på sina ställen. Men det kanske rättar till sig i 8:an

Allt som saknas är lite beklagligt, eftersom texterna på Adobes webbplats inte är helt korrade mot just det. Dvs det kan stå på sina ställen på Adobe.se att de grejerna faktiskt finns.

Men, det kostar fortfarande bara tusen spänn, det är rätt mycket mindre än det stora Photoshop. Och programmet är bra, även om det mesta som gjorde 7:an bättre än 6:an saknas i svenska versionen.
 

Wredenberg

Aktiv medlem
Skrivs geotaggen till filen?

Mycket konstigt att de tar bort dessa funktioner i den Svenska versionen, förstår verkligen inte varför!?!

En annan fråga som har med detta att göra. Om man nu har den Engelska versionen och skapar geotaggar och sedan väljer ”Skriv information till filer”, sparas koordinaterna till själva filen då, så att om jag har ett annat program som klarar av att läsa GPS data, kan läsa denna information? Eller stannar informationen internt i Elements?
//Daniel
 
ANNONS