Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

den ultimata ryggsäcken??

Produkter
(logga in för att koppla)

riesen1970

Medlem
Jag söker en kameraryggsäck där det även finns gott om utrymme för övriga saker, tex termos, extrajacka osv..... De flesta ryggsäckar jag sett har bara utrymmen och fack lämpade för just kamerautrustningen, en del kan dock ha ngt mindre tillbehörsfack, men dessa är ofta för små.... någon som har ngt hett tips?
 

Daniel Rådegren

Aktiv medlem
Vad sägs om den här:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700150

Jag har själv mediumversionen av denna modell och har varit grymt nöjd med den faktiskt. om jag packar noga så kan jag få med all min kamerautrustning, 40D med batterigrepp, ett 75-300 III, ett 17-85, en 430 EX, stativ, mellanring, Laddare, extrabatterier... och ändå ha plats för en bärbar dator diverse kläder, flaskor/termos, etc... nämnas bör väl att den var tung som sjutton när jag packat den till bristningsgränsen men nog fick jag allt med mig en hel del grejor. vad jag vet så kom medium med ett regnskydd oxå. håller kanon för en hel del misshandel också.

Mitt förslag iaf.

/Daniel
 

Billingen

Aktiv medlem
Dennis,

Det beror ju helt och hållet på vad du tänker packa ner för utrustning. 4,5 kilo för bara ryggan (förgående förslag) är för mig på tok för tungt. Kolla in dessa modeller, särskilt Sequence:

http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=10510796

Den modellen har en uttagbar kamerainsats och kan användas som vanlig ryggsäck också. Jag var skeptisk till lösningen först, men efter att ha använt den kommit på att den funkar utmärkt, för mig i alla fall. Vettiga fack som inte bara kan användas till endast en sak, modifieringsmöjligheter, rejäla blixtlås och ett ordentligt bärsystem. Prisvärd också. Mitt tips.

Lycka till!
 

Hoztic

Aktiv medlem
Jag har en sån här: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035199 Den är jag grymt nöjd med, får alltid med mig det jag behöver. Möjligen hade jag kunnat vara utan laptopfacket, jag har ingen nytta av att släpa med mig en stor å tung laptop när jag är ute och fotar, men när jag semestrar med bil kan det vara smidigt att ta med laptopen där, en väska mindre.
 

Mankan G

Aktiv medlem
Den finns inte. Själv har jag fyra fem olika väskor som jag alternerar mellan beroende på vad jag skall göra......
 

NiclasSthlm

Aktiv medlem
Jag har LowePro fastpack 200, som jag är riktigt nöjd med. Mycket skön på ryggen, bra förvar för kamera och större objektiv, och ytterligare ett objektiv, blixt etc.

Du har dessutom plats för andra saker i överdelen.

200an kanske är för liten, då passar kanske fastpack 300 istället.

Hursomhelst, detta är min andra LowePro, och de har funkat kanon bägge.
 

Jocke Ww

Aktiv medlem
Jag söker en kameraryggsäck där det även finns gott om utrymme för övriga saker, tex termos, extrajacka osv..... De flesta ryggsäckar jag sett har bara utrymmen och fack lämpade för just kamerautrustningen, en del kan dock ha ngt mindre tillbehörsfack, men dessa är ofta för små.... någon som har ngt hett tips?
Jag gick i samma funderingar som du, jag ville ha en rygga med plats för lite extra, en rygga man kan slänga på sig och vara ute med en hel dag utan att bli trött i ryggen och som svalde lite ombyte( extra tröja, jacka samt termos med tillbehör(Fika)). Jag for runt och kikade där fastnade jag för KATA DPS 3n1-33 ett bärsystem som man inte blir trött av en rymlig foto del samt ett bra fack för extra prylar. bär man inte laptopen med sig så rymmer det facket en jacka eller ett sittunderlag och ombyte i det övre så får man lätt ner fikat dvs termos och mackor samt en extra tröja.
här är min recension:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=20113
Jag köpte den hos Dustinhome billigast samt snabb lev.
http://www.dustinhome.se/pd_5010383713.aspx
 

ErlandH

Aktiv medlem
Den är kanske inte ultimat, men jag är ganska nöjd med min LowePro Rover AW Plus. Hyfsat utrymme för kamera och rejäl överdel för annat. Plus bra fickor. Funkar som handbagage på flyget och har väldigt bra bärsystem -- något som jag är ganska kräsen med eftersom jag är lång.
 

riesen1970

Medlem
stort tack till alla för enormt bra tips! nu har jag fått förslag på flera konkreta ryggsäckar som jag ska undersöka närmare i butik...
 

riesen1970

Medlem
det blev en....

Lowepro Fastpack 350.... även om jag inte är i stort behov av ett laptopfack så kan det utrymmet komma väl till pass för ex extrakläder o dyl.... en annan anledning till att valet föll på denna är att den är ganska så ren och stabil i sin utformning... en nackdel kan vara att den saknar regnskydd... så bra är att ha med en större plastpåse...
 

samispringsteen

Aktiv medlem
Jag har använt Lowepro Flipside 400AW i 2v nu och kan bara annat än rekommendera den väskan :) så otroligt skön att ha på sig, får plats med mycket, väskan i sig är väldigt rymlig och lätt, plus att de finns regnskydd till den oxå :) får lätt plats med min utrustning (18-55, 85, 70-300, blixt och lite annat) rekommenderas STARKT !!!
 

skyfire

Aktiv medlem
Har du Kollat på Lowepro pro trekker aw serien? Nya och ganska stora och rymliga ryggsäckar, har beställt en, kan återkomma med kommentar om den när jag fått den
 

conman

Aktiv medlem
Var nne o kollade på ryggsäckar idag och fastnade lite för en KATA R-106. Är det någon som har erfarenhet av den? Jag hittade inga recension här på fotosidan.
/Conny
 

riesen1970

Medlem
Det finns många bra och snygga ryggsäckar..... Ofta känner jag att de är för plottriga med massor av remmar, konstiga svåröppnade fack, urtagbara kassetter osv... en del är även mycket dyra, uppemot 4-5000,-. Vad som styrde mitt val till Lowepro Fastpack 350 är den är ren och logisk. Den har generösa fack för personliga tilhörigheter. jag kan förutom kamerautrustningen få plats med en extratröja/extrajacka och en enliters-termos samt lite annat... Så det är bara att packa ryggan och bege sig ut!! Jag betalade 895- hos Fotokungen vilket jag tycker är mycket rimligt.
 
Senast ändrad:

Luzac

Aktiv medlem
det finns väl egentligen inte så många ryggsäckar som faktiskt har bra bärsystem.
den enda jag kan säga rakt av är väl Fstopgear (fstopgear.com) som är riktigt bra. utvecklad av och för skidåkare/snowboardåkare/"äventyrare"/cyklister osv.
tillsammans med icu'sen som finns så kan du anpassa ryggsäcken efter vad du behöver, ska du t.ex ut på en fjälltur och bara ta med hus och två-tre optiker kan du ta den lilla ICU'n och fylla resten med packning.
ska du på en kortare tur där du behöver väldigt mycket fotoutrustning men ingen övrig utrustning kan du ta xl eller den kommande "monster" icu'n där du får plats med väldigt, väldigt mycket.
 

flygnord

Aktiv medlem
Något fel på lokan som är på 38liter?
Min bör dyka upp i början av september
fasen, råkade hoppa över den första gången jag kollade! såg nu att den finns med om man använder flikarna direkt från startsidan, men om man klickar in sig på en väska och använder länkarna till de andra som finns ute till vänster så är den borta.. troligtvis för att den är ny..

mycket bättre i storlek än de andra två, stort plus till designern om man får plats med ett kamerahus med machogreppet på utan att skruva loss telen.
 

Jocke Ww

Aktiv medlem
Fstopgear:s ryggor såg rätt ok ut, problemet är nog att få ut kameran snabbt nog. Annars så är det nog som Luzac skriver en av få ryggor med ett vettigt bär system, Jag valde bort Lowe samt Tamrac just för att deras bärsystem var rätt usla enligt min mening(passade helt enkelt inte mig) däremot så fastnade jag för Kata som i mitt tycke har ett helt ok bärsystem med bra stoppning i både remmar och midjebälte samt en bra stoppad ryggdel. men klart de blir ju aldrig lika bra som en utstuderad rygga, Men det är ju rätt konstigt att man inte sattsar mer på det planet. Att vandra i fjällen eller åka skidor på tur med en rygga som inte sitter perra hur många skulle göra det, troligt vis få människor men att släpa runt på tung foto utrustning i en dåligt anpassad fotorygga det går bra i en hel dag. hmmmmm nått att börja tänka på för de såkallade experterna för fotoryggor (tillverkarna).
 
Senast ändrad:
ANNONS