Annons

Kombinerad kamera- och reseryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

kahler

Aktiv medlem
Hej, gillar att resa och blir ofta mycket buss/båt o.s.v. transporter. Vill självklart ha kamerautrustningen med mig men har idag en lowpro computrekker AW, men även en ryggsäck för packningen.. probelm.

Det jag letar efter är en ryggsäck som har bra fack för att få plats med utrustningen och ha den lättillgänglig.
Det som ska få plats är:
D90+batterigrepp
70-200/2.8 +2 normal objektiv och blixt.
Dessutom ska den rymma lätt packning för ca 1v i varmare länder. Gärna plats för en macbook pro 13" också.
Kanske finns nått där man kan ta loss/koppla till en kameradel?

Ett alternativ skulle kanske vara att ha en rejäl ryggsäck för packning + en axelväska, men blir lite klumpigt och tungt om man ska gå långa perioder utan att fota.

Sökt en del men inte hittat något som passar riktigt..
 

ljonsson

Aktiv medlem
Kanske en Haglöfs Project XL passar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488278

38 liter med smarta förvaringsfack för småprylar och ett datorfack längs ryggen. Jag använder en sådan som handbagage för långresor och får då plats med 2 hus, 2 telezoomar (70-200 + 100-100), normalzoom, macro, vidvinkel och blixt. Lägg till detta småprylar som laddare, minneskort, necessär, lite kläder och annat. Jag har inte hittat någon kombinerad rygga som är bra och har övergett den idén och kör med en praktiskt utformad vanlig rygga istället. Kamerorna och objektiven förvaras i mindre väskor i ryggan.
 

Jocke Ww

Aktiv medlem
Lucas skrev detta i ett tidigar inlägg, det kanske är nått för dig.
Lucas Nilsson
(Luzac)


Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 25 det finns väl egentligen inte så många ryggsäckar som faktiskt har bra bärsystem.
den enda jag kan säga rakt av är väl Fstopgear (WWW.fstopgear.com) som är riktigt bra. utvecklad av och för skidåkare/snowboardåkare/"äventyrare"/cyklister osv.
tillsammans med icu'sen som finns så kan du anpassa ryggsäcken efter vad du behöver, ska du t.ex ut på en fjälltur och bara ta med hus och två-tre optiker kan du ta den lilla ICU'n och fylla resten med packning.
ska du på en kortare tur där du behöver väldigt mycket fotoutrustning men ingen övrig utrustning kan du ta xl eller den kommande "monster" icu'n där du får plats med väldigt, väldigt mycket.
 

ljonsson

Aktiv medlem
Hurdana då? Tycker din typ av lösning är intressant, men har inte hittat något vettigt att stuva prylarna i. Har ungefär samma utrustning som du (minus ett eller två objektiv).
Ett hus + 100-400 brukar jag ha i denna: http://www.thinktankphoto.com/products/digital-holster-30-shoulder-bag.aspx som rymmer putsduk + extra batteri och några minneskort också.

Hus nr 2 med normalzoom i en vanlig zoomväska, alternativt huset för sig i en Soft Puoch: http://www.atphototech.se/soft-pouch-body-cover-afpro-p-308-c-107.aspx

Många av objektiven har ju egna påsar de leveras med, likaså blixten.

Jag brukar få förmånen att bära hustruns kamerautrustning också, därav mängden grejer.

..och nej, jag är ingen väskfetischist.. ;)
 

erik767

Aktiv medlem
Dakine

Kanske ett kamerablock från Dakine inuti en vanlig rygga. Eventuellt kan man köpa blocket separat från heartist.se eller så köper man hela ryggan från Scan Photo + en större rygga. Jag har inte kombon utan köpte en Lowepro Runner 350 istället som rymmer mer kameraprylar men mindre annat. Inte säker på om jag är nöjd än.
 

kahler

Aktiv medlem
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 25 det finns väl egentligen inte så många ryggsäckar som faktiskt har bra bärsystem.
den enda jag kan säga rakt av är väl Fstopgear (WWW.fstopgear.com) som är riktigt bra. utvecklad av .
Precis något sådant jag letar efter! Som någon tidigare frågat så undrar jag såklart om det finns leverantörer i Sverige, hitta inget på hemsidan.

Reser ofta i lite halv sketchiga länder och ogillar att ha kameran hängande i en lös kameraväska lika så objektiven, man ska inte göra det för lätt för tjuven eller för uppenbart vad man bär med sig..
 
ANNONS