Annons

Vilken av dessa kameror tror ni är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

78D40

Aktiv medlem
Panasonic Lumix DMC-LX5
Olympus XZ-1
Panasonic Lumix DMC-GF3
Panasonic Lumix DMC-TZ20

Mest intresserad av bra stillbilder!
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Jag skulle ta LX-5 för att den är bra på video.

Men GF3 är en extremt liten systemkamera, som du kan byta objektiv på, samt att det kommer nog en GF4 innan en LX6. Dyrare blir det, för att du kommer att köpa på dig de objektiv du anser dig behöva. Själv har jag en XZ-1 som anteckningsbok med bilder. Formatet betyder mycket, men en smartphone kommer att täcka det behovet så småningom.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Fujifilm X10 är den kompaktkamera jag själv skulle välja idag.
Men å andra sidan så är den relativt stor, så då kunde jag lika gärna kika på en OM-D istället.
 

Lars Hoffman

Aktiv medlem
Jag tror att en av dom är bättre en dom andra. Nä men jag tror man får titta på vad man har för krav på kameran och vad den har för egenskaper. Hur man tänker använda kameran.
 

78D40

Aktiv medlem
Ska användas som en vardagskamera, en ersättare för systemkameran som jag tycker är för jobbig att ha med sig.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Sådant kan man aldrig veta på förhand...

Vet någon om det är på gång någon ny liknande kamera som kommer snart?
Nya kameror kommer ständigt.
2012 är dessutom ett år med Photokina, till vilket många sparar sina starkaste kort. En XZ-2 och en LX-6 är inte helt omöjligt att vi kommer att få se i höst.

Men handlar du en kompakt redan idag, kolla in X10, LX5, XZ-1 och S95/S100. X10 är lite större än de övriga pga den inbyggda sökaren, annars är de alla mer eller mindre fickvänliga.

Olympus Nyheter 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=8qllFqrV7NU
 

Bofoto2

Aktiv medlem
ANNONS