Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bläck för att retuschera fotografier

Produkter
(logga in för att koppla)

luminousoctaves

Aktiv medlem
Jag använder Multigrade MG IV FB och behöver beställa bläck och pensel (#000) för att retuschera bort dammkorn etc.

Var hittar jag sådant i dag? Har kolla runt på internet, men de flesta försäljarna finns i USA, och de skeppar inte längre bläck utanför gränserna.

Finns det en butik i Stockholm som kan tänkas ha detta?

Jag är ute efter Marshall Spot all neutral-bläck (neutral viktigt eftersom MG IV FB varken är kall eller varm i tonen... eller?)

All hjälp uppskattas!
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Silverprint i England, kanske.
Men de skickar ingen kemi utomlands, så skicka ett mail o fråga först.
De är billiga på Ilford-papper.

Prova annars Macodirect.de, de skickar vätskor o kemi men tyvärr är utbudet ngt begränsat.
 

luminousoctaves

Aktiv medlem
Silverprint i England, kanske.
Men de skickar ingen kemi utomlands, så skicka ett mail o fråga först.
De är billiga på Ilford-papper.

Prova annars Macodirect.de, de skickar vätskor o kemi men tyvärr är utbudet ngt begränsat.
Macodirect är mitt stammishak, men de har just nu bara blue-black-färgat bläck. Annars tycker jag att deras utbud är ganska gediget, de täcker ju de mesta av tillbehören til mörkrum, även om de saknar en del vanliga fabrikat inom film och papper.
 

Smw

Aktiv medlem

Smw

Aktiv medlem
Men det där är för färgskrivare...eller?
Hej !

Ja, absolut, men svart är nog svart i alla fall.

Jag använde "Schminke Retouch ......(nåt)" på sv-kopior, dye färg verkar vara väldigt
likadant. Fanns i små flaskor med dropppippet.

Har du nån liten ( 5-10 ml) flaska så sänd den till mej så får du lite till test, har två lämpliga sorter.

----------

Schminken använde jag så här:

blandade till en lämplig ton , färg+vatten, någon droppe av var bara, provade på en testkopia tills rätt svärta,
duttade i de områden dom ska färgas.

låter enkelt, svårt att få det osynligt, svårast var ett längre lagning, ögat är bra
att se såna mönster, en prick är däremot lätt.

---------

/MW

edit:
Här en annan sort:
http://www.fotospeed.com/DY15/products/150/
var bara med på att frakten brukar vara samma summa, snabb men rätt dyr.

//MW
 
Senast ändrad:
ANNONS