Annons

Skumt foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Robban46

Ny medlem
Har någon tips om vad som kan orsaka dessa störningar? Det är inte min bild och jag vet inte mer än att ljuslinjerna inte syns annat än på bild och de syns oberoende av vilken kamera som används.
Förslag?
 

Bilagor

Fredrik183

Aktiv medlem
Det skall man nog själv verifiera sig om att det verkligen är så att dessa linjer syns på bild, oavsett vilken kamera som används. Det låter ju mycket märkligt. Hörsägen för en sådan uppgift är inte tillräckligt. Finns verkligen ljusfenomenen där på bilderna, är det ju förmodligen frågan om något intressant fenomen och vetenskapen borde underrättas. Försök prova själv att ta ett foto med din egen kamera, eller någon annan, på motivet. Finns då linjerna där, är det skumt.

Har inte hört talas om att störningar kan orsaka sådana fenomen på bilder. Det ser mest ut som en dubbelexponering, eller sammanslagning av flera bilder i ett bildbehandlingsprogram. På några exponeringen har man då använt lång slutartid och målat strecken genom att röra kameran förbi ett antal lampor i ett förövrigt mörkt utrymme, vilka då ritat streck över bilden. En exponering är förstås på TV:n. Det finns väldokumenterade ljusfenomen i Hessdalen i Norge som man inte vet hur de uppkommer. Googla på detta. De är dock av större skala och utomhus.
 
Senast ändrad:

nopl

Aktiv medlem
Man kan se jesus bakom den vänstra högtalaren och elvis i reflektionen i tv´n.
Det är helt klart ett budskap från gud.
 

Fredrik183

Aktiv medlem
Man kan se jesus bakom den vänstra högtalaren och elvis i reflektionen i tv´n.
Det är helt klart ett budskap från gud.
Gud är ju som bekant transcendent. Det är när man inte ser något alls det är från Gud. Det är som med sossarnas politik, de fick ett uppsving under den tid när de inte presenterade någon hörde jag på TV. Då fick folk själva läsa in politiska budskap, och då blev det ju bra. Vem det här kan vara från kan man bara spekulera i... :)
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
o-jordat

Antagligen har fotografen använt skor med gummisula. Då blir kameran isolerad från marken och statisk elektricitet uppstår. Urladdningar ger dessa effekter. Lösningen är att ta av skorna eller att jorda kameran. Sök på "antistat armband" på Google.

Petter ...
 

Robban46

Ny medlem
:) En del glatt uppkäftiga svar här påminner om inläggen i "Vi som är som vi är för att vi inte blev som vi skulle".
Bilden och alla uppgifter om den är från en sida där new age-folk diskuterar, och plågsamt många bilder på "orber" som är damm eller regn läggs ut där, liksom bilder på kaotiska mönster där folk tävlar om att se märkliga saker. Genomsnittsdeltagaren är fotografiskt medvetslös men det här fotot kunde jag inte direkt analysera och förstå så därför la jag in det här. Men det behövs nog mer data för att kunna bedöma bilden.
Tack iaf för att ni tog er tid att grunna och svara!
 
ANNONS