Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamleby Fotoskola 2013

Produkter
(logga in för att koppla)

j0h4n

Medlem
Tänkte bara höra om det är nån som sökt Gestaltande Fotografi på Gamleby Fotoskola i år? Kanske rentav nån som ska på intervju?

Jag går där nu och tänkte att jag ville dela med mig av vad jag tyckt, kanske främst för att jag varit ganska besviken och det har inte varit vad jag tänkt mig. Om det är nån som sökt är det säkert kul att ha en elev att ställa frågor till också! Och om det är tidigare elever som ser det här är det ju bara kul om ni också vill säga vad ni tyckt.
 

askjhfkj

Ny medlem
Jag upplever precis som du en besvikelse över utbildningen. Jag hade förväntat mig mer utav en skola med så gott rykte.
Jag har inget problem med att undervisningen är så fritt utformad men de få lektioner vi har haft har varit väldigt undermånliga. Vid frågor, så väl tekniska, info-mässiga eller de som rör bilder, bildspråk, har man ofta blivit händvisad till att fråga andra elever. Den handledning vi fått för våra enskilda projekt har uppenbart enbart fungerat bra för en del av klassen medan en en annan del inte fått någonting ut alls.
Jag tycker det är synd att en skola som har så goda förutsättningar att vara bra tyvärr inte vill lyssna på sina elever när de engagerar sig för att förbättra det som inte fungerar.
 

Lussekatt1

Ny medlem
Hej på er!
Jag har sökt mig till skolan men inte fått något besked ännu.
Så vitt jag har förstått har de som ska vidare till intervju redan meddelats vilket i sin tur betyder att jag inte kom in.

Efter första besvikelsen så läste jag era inlägg med en viss lättnad - fast det känns ju trist för er skull.
Kan eller vill ni gå in lite djupare på varför ni inte är nöjda med utbildningen? Är det hela upplägget, enskilda lärare, handledning vid projekt eller stämmer kvalitén inte rent av?
Finns andra skolor/utbildningar ni skulle kunna rekommendera istället?
 
ANNONS