Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 6D eller 70D

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterWem

Aktiv medlem
Om det är annonsen i länken nedan så skulle jag vara mycket skeptisk! Ingen har så mycket positiva omdömen. Tittar man dessutom ett steg till, dvs omdömena på dem som givit omdömen, så är kommentarerna mycket likartade och antagligen fejkade. Jag kan ha fel, men jag skulle inte ta chansen.

Jag skulle hellre lägga några tusen till hos en seriös handlare och vara säker på att jag får grejerna samt att jag får garanti.

http://www.tradera.com/helt-ny-canon-eos-6d-kamerahus-43-garanti-auktion_340230_190792027
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=140715
 

larssa99

Aktiv medlem
Jag var i liknande situation

men bestämde mig sedan för Canon 70d eftersom jag vill kunna filma också. Jag är iaf mycket nöjd med kameran. Hade en 600d innan och märker en klar skillnad.
 

andola

Aktiv medlem
Har nyligen uppgraderat från 60D till 6D med 24-105 f4. Om inomhusbilder utan blixt är prioriterat så är det ett klart lyft. Jag har testat ganska noggrannt, och i området över ISO 1600 skiljer det 2 steg vad gäller brus. Man måste alltså hänga på ett objektiv med största bländare 2.0 för att få samma resultat med 60D, och då blir det en lite annan historia. Enligt DXO ska ju 70D vara marginellt bättre än 60D men några underverk tror jag inte på där. Dessutom har 6D ett steg bättre dynamik på höga ISO enligt DXO, men det har jag inte testat.

Nu är det ju mycket annat som skiljer mellan kamerorna, inte minst priset, men jag köpte under kampanj så det blev ganska billigt. Och som sagt, är lågljusegenskaper prioriterat så levererar 6D över min förväntan.
 
Då jag valde att inte våga köpa kamera på Tradera blev det för dyrt för mig att köra på 6D, så i söndags beställde jag 70D hos Cyberphoto! Den borde dyka upp imorgon!
Tack alla för er tid att hjälpa mig med många bra tips och råd. Hade ekonomin funnits hade jag gärna slagit till på en 6D, men jag hoppas jag kommer vara nöjd med min 70 istället!! =)
 
ANNONS