Annons

Tillbehör till SB-910

Produkter
(logga in för att koppla)

Pastamange

Aktiv medlem
Jag har velat fram och tillbaka vilken/vilka blixtar jag ska köpa, men har nu bestämt mig för att börja med en SB-910 för att i framtiden komplettera med studioblixtar eller fler speedlight-blixtar.

Det jag nu behöver hjälp med är vilka tillbehör jag inte bör vara utan. Det jag främst tänker är ett stativ och paraply som fungerar med SB-910. Jag kommer beställa allt från Cyberphoto, så ni får väldigt gärna länka till bra produkter därifrån. Jag tycker det är svårt att veta vad som ingår. Behöver jag t.ex. något extrafäste till stativet för att det ska fungera med SB-910? Och följer fäste med till paraplyen?

Kanske verkar som dumma frågor, men jag har ingen erfarenhet av blixtar och dess tillbehör sedan tidigare. Skulle vara störigt om man kommer på att man glömt något när man fått hem allt...

Jag fotar med en D600 så har förstått att jag inte behöver någon extra trådlös sändare (?).

Vilken sorts paraply mottar jag också gärna tips på. Jag kommer främst använda det för att fota porträtt, tror jag. Både ute och inne. Och, ja jag vet, jag kommer förmodligen ganska snabbt inse att jag behöver en blixt till.. men man måste börja någonstans.

Och som sagt - gärna länkar från cyberphoto.se. Jag tycker det är ganska svårt att hitta vad som passar till vad.. Jag har försökt nå deras support, men förgäves. Jag vill gärna beställa idag eftersom en kampanj på UV-filer dom har, går ut idag. Ska beställa ganska många...

Tack på förhand!
 
ANNONS