Annons

Sony NEX 55-210 mm f/4,5-6,3 OSS vs Tamron AF Di 70-300/4-5,6 för SONY

Produkter
(logga in för att koppla)

Marris22

Ny medlem
Hej, har en Sony Nex 5r och är ute efter nya objektiv, har än så länge bara kitobjektivet. Har kikat på Sony NEX 55-210MM F4,5-6,3 OSS som ligger runt 3200 kr men såg också en objektiv från Tamron: Tamron AF Di 70-300 4-5,6 SONY för ca 1000 kr.

Eftersom jag själv är extrem nybörjare på det här med objektiv så undrar jag om någon kan tipsa mig om vilket jag ska välja av dessa eller om det finns ytterligare något annat objektiv som passar bättre. Vill helst inte gå över 3500 kr. Är Tamron bra eller bör jag hålla mig till Sonys egna objektiv??
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Tamron-objektivet är för Sony Alpha spegelreflex- och SLT-kameror med A-fattning. För att använda dessa på en NEX måste du ha en adapter exempelvis Sony LA-EA1, LA-EA2, LA-EA3 eller LA-EA4. Det saknar dessutom bildstabilisering eftersom denna sitter i kamerahusen.

Sony E 55-210MM F4,5-6,3 OSS är gjort för just NEX kameror i APS-C format och har bildstabiliseringen inbyggd i objektivet.
 

Memnon

Ny medlem
När jag köpte min Nex-6 i somras köpte jag strax efter ett fast objektiv Sigma 30 2.8 art http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1883734som kostar strax över tusenlappen .

Detta använder jag i huvudsak och tycker bilderna blir väldigt bra även i dunkla miljöer dock är det ingen zoom så om man kan leva med det så är det ett bra objektiv till ett bra pris i mitt tycke.
 
ANNONS