Annons

Stativ med horisontell mittpelare

Produkter
(logga in för att koppla)

Kaysa

Medlem
Hej på er!

Ska köpa stativ som har en horisontell mittpelare, vattenpass, huvudet ska kunna rattas med en enda ratt, jag är 176 cm lång utan skor. Vikt ja alltså det är klart att det är bra om det väger så lite som möjligt men i dagsläget är inte långa vandringar prio ett utan "vanlig" naturfotografering inklusive makro, kunna fota mina smycken jag tillverkar och ett och annat porträtt.

Jag blir glad över alla förslag! Skriv gärna vad som är bra med de du rekommenderar.

/Kajsa
 

AWid

Aktiv medlem
Köpte själv denna modell, fast i kolfiber, för ett tag sedan. Helnöjd med funktioner och stabilitet. Finns också i en lite mindre modell som säkert är bra om utrustningen inte är alltför tung. Tror nog att kulan som följer med är ganska bra, men själv har jag ett par Benro B1 som är lite större. Modellen kanske inte fyller alla dina krav ,men å andra sidan finns det nog inte många alternativ om man vill ha steglöst fällbar mittpelare.

Fotosidan har testat makrostativ för snart 2 år sedan. Testet finns här.
Anders W
 

gunte

Aktiv medlem
Finns nog bara ett stativ som verkligen är perfekt till ditt syfte, Benbo..

Finns I Benbo 1, Benbo 2 och Benbo Trekker som har lite smalare ben.

Du sköter hela låsningen med en spak och det tar ett par minuter att lära sig finessen med att sprida ut benen .

Du kan vinkla dig in och ner nästan var som helst med ett Benbo,

Har rejäla rattar som låser benutdraget och är vattentätt upp till första sektionen

Finns ofta begagnade för ca: 60- 70 pund hos Ffordes ..en mycket bra handlare.

Finns ett liknande märke som heter Unilock där ena änden på mittpelaren kan ha en
ställbar vinkel.

Googla Benbo bilder så får du mycket att titta på

Mv/G
 
ANNONS