Annons

Hjälp mina bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej är det någon som kan något om minneskort, har tagit en massa bilder och nu när jag ska titta på de står det bara frågetecken på de och går inte att visa! Kan man rädda de på något sätt?
 

taz_k

Aktiv medlem
Hur läser du ut bilderna? Sitter minneskortet i kameran som du i sin tur kopplar in med USB eller har du en separat minneskortsläsare?

Jag har haft strul med att läsa ut bilderna ifrån min Sony A7II vid några få tillfällen men då har jag kunnat läsa ut dem med en minneskortsläsare. Vid de tillfällena ser kortet helt tomt ut om jag kopplar kameran via USB.

Vilken kamera har du?
 
Jag har Canon eos m3 och jag kan både skicka de via wi-fi eller USB sticka till datorn men det går inte öppna filen i datorn och det går inte att överföra med wi-fi. Kanske behöver byta ut minneskortet men behöver verkligen de har "förlorade" bilderna. Detstår bara frågertecken på dem men i datorn så är egenskaperna precis som de bilderna som kan öppnas
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Alltså:
Du ser bilderna i kameran? I så fall finns de där o i så fall minska panikkänslan.


Det verkar också som att du redan har fört över filerna till datorn.
Är filerna rimligt stora i byte räknat?
VAR ngnstans får du ett frågetecken?
 
Nej i kameran syns det bara ettfrågetecken jag kan inte se bilderna alls :( om jag tittar på senast fungerande bilden har den ca 900kb den första bilden som inte fungerar har också något på 900 kb och de är också i jpeg format precis som de som fungerar är så jag ser ingen skillnad på egenskaperna
 

A.A.

Aktiv medlem
1. Testa med en extern minneskortsläsare som kopplas till dator och du ser innehållet som filer.
2. Går inte detta så finns program som kan läsa av filer på alla hela sektorerna på kortet, dvs är det skadat på något sätt går det att läsa av övriga.

Det hände mig med men fick tillbaks allt.
 

Mashavet

Aktiv medlem
Det är inte så enkelt så att du har fotograferat i raw och din dator inte har något program som kan öppna dem?
 
Tony Johansson det står att recuva bara tar tillbaka raderade filer, tror dessa filer måste vara söndriga eller nått :/
 
ANNONS