Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snapbridge GPS

Produkter
(logga in för att koppla)

fyrman

Aktiv medlem
Har kopplat ihop min D500 med en iPhone 6s via Snapbridge. Var mest intresserad av GPS-funktionen för att enkelt få alla mina foto taggade med rätt plats. Tänk vad enkelt att via sin telefon få platsen, så jag i LR kan se platsen. Speciellt efter något år så tycker jag att det fantastiskt, när minnet sviktar :)

Sommarens bilder tankas in i LR... men sen visar LR 22 bilder på en plats, 55 på nästa osv.

Försöker på olika sätt att få detta att fungera. Men icke. Så nu skickade jag en fråga till Nikons support vad som är fel.

"Tack för ditt kontakt med Nikon kundsupport.
Jag beklagar att du haft problem med GPS bildtaggning.
GPS funktionen uppdateras i Snapbridge varje 10 minuter för att uppdatera din GPS position. Du kan också avstänga programmet helt på din iPhone och sätta på igen för att uppdatera din GPS position. Jag beklagar detta men så är programmet designat.
Du är varmt välkommen att kontakta oss igen om du behöver ytterligare hjälp eller har andra frågor."

Andra som använder Snapbridge för GPS? Nöjda? Uppdatering var 10:e minut....
 
ANNONS