Annons

Nu är det tydligen sagt: "No outsourcing of best Sony sensors"

Produkter
(logga in för att koppla)

tormig

Aktiv medlem
Skall ta och läsa den i kväll, när jag har mer tid för sådant (hade dock varit smidigt om de som postar inlägg/argument kan faktiskt delge essensen av de - och inte bara uppgooglade länkar).
Det är två herrar från Digital Imaging Group som intervjuas. Sony Semiconductor Solutions nämns inte alls. Och som vi kan konstatera är det väldigt, väldigt, väldigt svårt för en del att skilja på dessa företag :)
 

Dr. Glyko

Aktiv medlem
Det är två herrar från Digital Imaging Group som intervjuas. Sony Semiconductor Solutions nämns inte alls. Och som vi kan konstatera är det väldigt, väldigt, väldigt svårt för en del att skilja på dessa företag :)
Håller jag inte med om. Tvärtom beskrivs förhållandet mellan semiconductor och digital imaging divisionerna på ett intressant sätt.

Skall ta och läsa den i kväll, när jag har mer tid för sådant (hade dock varit smidigt om de som postar inlägg/argument kan faktiskt själva delge essensen av de - och inte bara klistra in uppgooglade länkar).
Jag tyckte jag gav en fin resume även om den var kort.
 

martinot

Aktiv medlem
Trevlig artikel från dpreview som delvis handlar om detta ämne:

https://www.dpreview.com/articles/9600049212/sony-vision-over-profit

De tolkar det som att sony i vissa fall håller på sensorer,
På sina håll en skrattretande dåligt skriven och dåligt underbyggd artikel.

Gällande att de "håller på sina sensorer" så får man (om man är slarvig som du) intryck av att de fått denna information genom intervjuer med Sony, eller under sina besök hos deras PR-människor.

Det är lite lustigt, för om man läser den enda mening om detta (i flera sidor lång artikel) så så står det så här, precis som Sten-Åke, du och Sonyfans brukar skriva: "Although Sony tends to hold its proprietary sensor technology for its own cameras for roughly two years,3 it publicly discloses...".

Sedan när man scrollar längst ner på sidan för att hitta källan till detta under referens "3" så anges som faktakälla: "...one might surmise it from the fact that the sensor in the a7R II has not appeared in any other manufacturer's camera since its launch over 2 years ago".

Dvs. de har hittat på och antagit detta helt och hållet själva!

(Nja; egentligen var det "Sony Alpha Rumors" som hittade på detta för något år sedan, och som DPR även då tog upp som "fakta" eller "nyhet" - även då utan någon som helst källkontroll.)

Har alltså inget som helst att göra med PR-resan till Sony, eller ens vad Sonys PR-människor sagt till artikelförfattaren.

De gör som Aftonbladet och SAR, och hittar på saker själva när verkligheten inte är tillräckligt intressant eller för lite sensationell för att generera bra med sidhits/click-baits.

Wow.

Underbar "kvalitetsjournalistik". :D
 
ANNONS