Annons

L-Bracket för Canon 6D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

BNelly

Aktiv medlem
Har ni något tips på var jag kan köpa L-Bracket för Canon 6D Mark II inom Europa? Från USA kostar den 266 dollar.
Finns det någon kopia som inte är så dyr? :)
 

BNelly

Aktiv medlem
Tror inte det. Problemet är den vinklingsbara skärmen. Originalet har ett "gångjärn" så skänkeln kan vinklas ut.
 

andreassofus

Aktiv medlem
brukar man kunna ha L-bracket när man har batterigrepp monterat på kameran?
är själv sugen på att köpa det men har ingen lust att överge mitt batterigrepp.
 

Curt L

Aktiv medlem
Fanns väl ingen som passade för 6D Mk2 bland förslagen i din länk?

F.ö. tycker jag att en sådan platta skall vara exakt skräddarsydd för kamerahuset, annars blir det inte stabilt nog = värdelöst. Dylikt billigt skräp är inte bra nog.
Man får vad man betalar för, som vanligt.

Sen efterfrågade TS inköpsställen i Europa.
 

Smw

Aktiv medlem
Fanns väl ingen som passade för 6D Mk2 bland förslagen i din länk?

F.ö. tycker jag att en sådan platta skall vara exakt skräddarsydd för kamerahuset, annars blir det inte stabilt nog = värdelöst. Dylikt billigt skräp är inte bra nog.
Man får vad man betalar för, som vanligt.

Sen efterfrågade TS inköpsställen i Europa.
Hej !

Ser det nu, läste fel, det var till 5-2.

Man får leta lite, ofta finns det en eb-handlare även i eu.
Ok, men alternativ skadar inte. För egen del undviker jag handla från Usa,
inget fel på varor, men det brukar bli dubbelt så dyrt pga dyra frakter, export-importavgifter
och andra egendomliga avgiftyer som man inte kan lasta handlaren för.

//MW
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Fanns väl ingen som passade för 6D Mk2 bland förslagen i din länk?

F.ö. tycker jag att en sådan platta skall vara exakt skräddarsydd för kamerahuset, annars blir det inte stabilt nog = värdelöst. Dylikt billigt skräp är inte bra nog.
Man får vad man betalar för, som vanligt.

Sen efterfrågade TS inköpsställen i Europa.
Köpte en för 500 och passar hur bra som helst, inget glapp överhuvudtaget så din kommentar är ju
bara tagen ur luften.. inget som stämmer.
 

RaiderViking

Aktiv medlem
http://www.sunwayfoto.com/e_goodsDetail.aspx?gId=1444

Nordic Photo Gear AB som säljer Sunways produkter har inte denna på sin hemsida, men kolla med dem.
Sunwayfoto är riktigt bra grejer men Nordic Photo Gear AB skulle jag undvika... verkar som om det företaget inte direkt är intresserade av att sälja. Försökt köpa 2 Sunwayfoto grejer därifrån på sistone och bägge gångerna har det slutat med att jag fått avboka och beställa från en annan leverantör.
Man får orderbekräftelse och sen händer det absolut ingenting. Bägge gångerna beställde jag saker som fanns i lager enligt deras hemsida men efter ha väntat en dryg månad utan leverans så gav jag upp och avbeställde. Har för övrigt inte ens fått en bekräftelse på min senaste avbokning.

Så undvik Nordic Photo Gear / BenroSverige om du vill få vad du beställer.
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
Lite off-topic, men har någon här erfarenhet om L-brackets från Sunway Photo fungerar bra med Really Right Stuff-huvuden/fästen?

Jag har hört att olika fabrikat av Arcaswiss-fästen och plattor kan skilja sig lite åt, vilket kan påverka kompabiliteten.
 

RaiderViking

Aktiv medlem
Lite off-topic, men har någon här erfarenhet om L-brackets från Sunway Photo fungerar bra med Really Right Stuff-huvuden/fästen?

Jag har hört att olika fabrikat av Arcaswiss-fästen och plattor kan skilja sig lite åt, vilket kan påverka kompabiliteten.
Toleranser vid tillverkning har alla tillverkare. Har provat L-brackets från RRS där det skiljer sig i mått mellan porträtt och landskapsläge och jag har haft samma fenomen i olika grad på de olika L-brackets jag har haft på de kameror jag har haft. Dock är är skillnaden på mitt nuvarande Sunwayfoto L-bracket tillräckligt liten för att inte påverka när jag byter mellan de olika lägena.

Men alla Arca-Swiss fästen passar på alla Arca-Swiss kulleder/stativhuvuden.
 
ANNONS