Annons

Nikon D5 vs. D850

Produkter
(logga in för att koppla)

MikaelSB

Aktiv medlem
Inte komplett exponering väl? Påbörjad exponering måste det vara, dvs första ridån, inte andra.
Ja, så blir det ju förstås nu när jag tänker på det. Alltså tiden spegeln är uppfälld. Slutarridån lär ju inte spela in alls i ekvationen.

Steve Perry tycker D850 AF är betydligt bättre än D4 samt lika bra som D5.

Han känns ju typ 100 ggr mer seriös än Matt Granger, Tony och Fro-kan-foto. Är väl bara Ken Wheeler som har högre status ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=nRC6dhUF-H0
På ytan ser ju Steve Perry ut som vilken glad amatör som helst på Youtube. Han tycks komma överens hyfsat bra med Ken Wheeler vid första anblick vilket vidare cementerar ett amatörmässigt intryck.
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
När kommer extragrejerna som ger 850 den högre hastigheten???

Hej, låt mig låna tråden för en fråga om det som debatten också handlade om i början, alltså att Nikon för ganska dyra pengar lockar med 9 bilder per sekund för den som BETALAR upp mot tiotusen extra.

Nu i Sverige är det några få ställen där de har batterigreppet MB-D18 hemma
Kostar cirka 4000 kr

Den lilla låsanordningen finns också att få tag i, BL-5, och det är väl samma som passar till D500.
Kostar cirka 350 kr

MEN var får man tag i laddaren MH-26a??? Finns ingenstans , inte heller utomlands på mer än få ställen.
Kostar cirka 4000 kr

OCH hur i allsindagar kan batterierna EN-EL18b vara slut överallt, även utomlands???
Kostar cirka 1800 kr

De två sista luckorna i kundservice kanske beror på VINTER-OS och alla D5 som tydligen är där.

OK, lite galen måste man nog vara för att ens undsöka och fundera på att köpa till för tiotusen extra till en redan dyr kamera.

MEN, som sagt, när kommer grejerna?
 

iSolen.se

Guest
Hej, låt mig låna tråden för en fråga om det som debatten också handlade om i början, alltså att Nikon för ganska dyra pengar lockar med 9 bilder per sekund för den som BETALAR upp mot tiotusen extra.

Nu i Sverige är det några få ställen där de har batterigreppet MB-D18 hemma
Kostar cirka 4000 kr

Den lilla låsanordningen finns också att få tag i, BL-5, och det är väl samma som passar till D500.
Kostar cirka 350 kr

MEN var får man tag i laddaren MH-26a??? Finns ingenstans , inte heller utomlands på mer än få ställen.
Kostar cirka 4000 kr

OCH hur i allsindagar kan batterierna EN-EL18b vara slut överallt, även utomlands???
Kostar cirka 1800 kr

De två sista luckorna i kundservice kanske beror på VINTER-OS och alla D5 som tydligen är där.

OK, lite galen måste man nog vara för att ens undsöka och fundera på att köpa till för tiotusen extra till en redan dyr kamera.

MEN, som sagt, när kommer grejerna?
Gamla laddaren och gammal batterierna funkar, jag använder dem själv. Är de slut? Jag beställde batterigreppet i samband med kameraköp och fick det efter några veckor. Övriga saker hade jag sedan D4 och D810.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Batteriet fanns åtminstone tidigare idag hos Cyberphoto och Kameradoktorn. Sämre ställt med laddaren däremot.

Tillägg: Mittåt, laddaren finns tydligen hos Kameradoktorn ihop med adapterplatta för EN-EL4. Dock klart dyrare än hos Cyberphoto som inte har den i lager.
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Batteriet fanns åtminstone tidigare idag hos Cyberphoto och Kameradoktorn. Sämre ställt med laddaren däremot.

Tillägg: Mittåt, laddaren finns tydligen hos Kameradoktorn ihop med adapterplatta för EN-EL4.
Du har rätt. Jag gjorde större delen av min kontroll i går.

OCH så har jag skriviit fel
Laddaren kostar nog bara cirka 3000 kr
 
ANNONS