Annons

Bildkommentarer trots att bilder inte ligger i någon pool för bildkritik..?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Det är jättetrevligt att få kommentarer på sina bilder, men jag trodde att dem uppladdade bilderna var tvungna att placeras i en bildpool för bildkritik efter det att man laddat upp dem för att man skulle få det. Så jag är lite förundrad just nu. Har jag missat någonting här..eller vad är annars vitsen med att lägga bilderna i en speciell bildkritikpool efter att man laddat upp bilderna? :) Kan man göra någon inställning så att man inte får några kommentarer?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det går bra att gå in i någons profil och kommentera alla bilder som är synliga, men sannolikheten är förstås lägre än om bilden ligger i en (någorlunda aktiv!) bildpool. Sådana spontantkommentarer kommer nog främst för att man själv kommenterat andras bilder, för att den man kommenterat gått in och tittat i profilen. Annars går det förstås också att titta i flödet över nyupplagda bilder och kommentera dessa.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
När Fotosidan startade var det med syftet att fotografer ska kunna få feedback på dina bilder. Så kommentarsfunktionen är grundläggande.

Senare har det utvecklats bildkritikpooler och intressegrupper för att få viss slags feedback, det finns bildkritik för nybörjare och intressegrupper för särskilda motivområden.

Under åren har det också utvecklats utställningsgallerier och portfolion för att visa upp bilder. I portfolion syns inte kommentarerna.
 
ANNONS