Annons

Byta språk från Engelska till Svenska i Photoshop CC

Produkter
(logga in för att koppla)

JFfoto

Avslutat medlemskap
Det kom ju för ett tag sen en ny uppdatering till Photoshop CC, öppnade upp Creative Cloud (Som är på svenska). Men där står det att jag måste installera Photoshop fast det redan är installerat sen flera månader tillbaka, har tidigare uppdaterat en gång, och då stod det "uppdatera" bara, men nu "Installera" visst, tryckte på det, och efter det var klart så kom "uppdatera" upp.

Och nu är allt återställt i Photoshop, alltså ominstallerat. Och nu vill jag ha det på Svenska men det går inte. Jag går in på:

Edit - Preference - Interface och försöker byta språk i menyn "UI Language" men det enda alternativet som finns är "English: UK" men hade Svenska innan ominstallationen.

Så.. hur gör man? :S
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Märkte nu att det finns två versioner installerat, det vart alltså inte ominstallerat. Varför blir det så? Ska det inte bara vara att uppdatera?

För om jag öppnar photoshop som jag brukar via ikonen på skrivbordet så öppnas det gamla, men om jag öppnar en bild via "redigera i photoshop" i Lightroom så kommer jag till det nya photoshop.
 

skarsfjall

Aktiv medlem
Jag råkade ut för samma sak med Lightroom CC för några dagar sedan och fick installera på nytt trots att det bara var en uppdatering. Lightroom är flerspråkigt och det går lätt att ställa om till "rätt språk" inifrån programmet. Photoshop måste däremot installeras separat för varje språk, och det som avgör är vad man ställt in i Creative Cloud under inställningar ( Creative Cloud / APPS / Språk). Språket i dialogrutorna i Creative Cloud styrs av operativsystemet och behöver inte vara samma som det inställda arbetsspråket för programmet.
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Tack, ändrade nu till Svenska och det kom upp en uppdatering till, så nu ska det väl bli rätt. :)
 

Macroscian

Aktiv medlem
Ett litet sidospår: om du kör potatoshop på engelska är det 99% lättare att hitta tutorials eller felsöka om något händer. Dock ofta OK översatt!
 

perhel

Aktiv medlem
Photoshop cs6

Jag har en Engelsk version av Photoshop cs6, finns det möjlighet att byta till Svenskt språk?

Med vänlig hälsning
perhel
 
ANNONS