Annons

Utskriftshantering storformatsskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

overhard

Aktiv medlem
Hej

Behöver tips på program där man kan lägga flera bilder bredvid varandra för utskrift på rulle, bllir mycket spill idag och ibland lägger vi flera bilder i samma dokument = enorma bildfiler vilket ibland gör att utskriften avbryts mitt i m.m.

Behöver ett program som organiserar flera bilder på utskriftsytan och som dessutom klarar icc-hantering och allt vad det innebär. Är nybörjare på ämnet, har fått i uppdrag att lösa detta på min arbetsplats.

Har en Canon IPF8300 och den har en sådan programvara men får inte icc-hanteringen att funka, blir skitskumma färger när jag väljer nerladdad icc-profil för det aktuella pappret.
 

overhard

Aktiv medlem
Skulle rekommendera Mirage Printmodul från Dinax.
http://mirage.dinax.de/Support_EN.html[

Där kan man bestämma om man vill ha för lättaste klippning eller minimalt förlust av pappersrullen.
Tack för svaret!

Vi testade den programvaran förut men hade problem med icc-profilerna (vilket jag tycker att vi har rätt ofta). Vet inte riktigt vad som ska göras för att icc-profilerna ska användas.

MVH,
Johan
 

Ruskpricken

Aktiv medlem
Har använt Mirage länge och använt dess profiler men har även gjort egna med Spectroproofer på Epson och fått till något större/bättre profiler , men tycker att dom medföljande profilerna funkar gott..
 
ANNONS