Annons

Photoshop 6 genom skolan

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Hej.

Jag pluggade på högskolan 2012.
Då fick jag köpa hela Adobe Creative Suite 6 Design & web premium (nästan alla Adobe program) för ett bar pris.
Nu skulle jag lägga in det på min nya laptop & som jag förstår så går det nu för tiden bara att prenumerera på detta. Stämmer det eller har jag missuppfattat det??

Någon som vet?
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Det är endast prenumeration som gäller så vitt jag vet om du vill ha hela Creative Cloud. Lightroom 6 går nog fortfarande o köpa enskilt men de ska sluta med det snart.

Tror det kostar 500kr i månaden för hela creative cloud som en privat person. Bättre priser om du är student eller om du köper för ett helt företag.
 

Melmis

Aktiv medlem
Det är endast prenumeration som gäller så vitt jag vet om du vill ha hela Creative Cloud. Lightroom 6 går nog fortfarande o köpa enskilt men de ska sluta med det snart.

Tror det kostar 500kr i månaden för hela creative cloud som en privat person. Bättre priser om du är student eller om du köper för ett helt företag.

Det var ju lite surt när man en gång köpt det...
 

martinot

Aktiv medlem
Hej.

Jag pluggade på högskolan 2012.
Då fick jag köpa hela Adobe Creative Suite 6 Design & web premium (nästan alla Adobe program) för ett bar pris.
Nu skulle jag lägga in det på min nya laptop & som jag förstår så går det nu för tiden bara att prenumerera på detta. Stämmer det eller har jag missuppfattat det??

Någon som vet?
Har du kvar media och tillhörande licensnyckeln/nycklarna för en perpetuallicens (evigvarande) för respektive app/svit så är det inget juridiskt som hindrar dig för att installera eller köra det. Att Adobe nu slutat sälja dessa typer av licenser innebär inte att de som redan sålts upphör att juridiskt gälla.

Däremot så får du nog ingen support eller stöd om det inte skulle fungera på nyare operativsystem/datorer, eller med nyare kameror.

Men det skadar ju inte att testa.
 

Melmis

Aktiv medlem
Har du kvar licensnyckln/nycklarna för en perpetuallicens (evigvarande) för respektive app/svit så är det inget juridiskt som hindrar dig för att installera eller köra det.

Däremot så får du nog ingen support eller stöd om det inte skulle fungera på nyare system/datorer, eller med nyare kameror.

Men det skadar ju inte att testa.
Jag har kvar nyckeln!
MEN.....
Det går ju inte stoppa i en cd i min nya laptop :OP
Hur gör jag nu då??

Köper nån extern cd läsare eller??
 

martinot

Aktiv medlem
Jag har kvar nyckeln!
MEN.....
Det går ju inte stoppa i en cd i min nya laptop :OP
Hur gör jag nu då??

Köper nån extern cd läsare eller??
Ja.

Det är nog enklast om installationsfiler inte finns att lada ner från Adobe, om du inte känner någon som har en CD-läsare som du kan låna, eller en annan dator med det som du kan köra över nätverk.

https://www.inet.se/produkt/7100110/asus-extern-dvd-brannare-vit-dvd-rw
https://www.dustinhome.se/product/5010979573/slim-external-base-dvd-w-127mm-white-retail
 

Melmis

Aktiv medlem
Ja.

Det är nog enklast om installationsfiler inte finns att lada ner från Adobe eller om du inte känner någon som har en CD-läsare som du kan låna, eller en annan dator med det som du kan köra över nätverk.

https://www.inet.se/produkt/7100110/asus-extern-dvd-brannare-vit-dvd-rw

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/cd-dvd-bluray/asus-sdrw-08d2s-u-lite-white/232176.8959/?gclid=EAIaIQobChMIrNmA1uK51wIV7pPtCh1JPQSMEAQYCCABEgJVwPD_BwE

typ nåt sånt här eller?
oj du hade skickat med länk, missade det :OP
Tack!!!
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Men du har väl installerat det förut?
I så fall så registrerade du säkert licensen hos Adobe där ditt Adobe ID är din anmälda mailadress.
Logga in så borde det gå att installera därifrån.
Går det inte så hör du av dig till Adobes support och förklarar situationen.
När de ser att du har en licensnyckel så är jag övertygad om att de kommer att hjälpa dig.
Använd chatten, det är enklast.
 

Melmis

Aktiv medlem
Men du har väl installerat det förut?
I så fall så registrerade du säkert licensen hos Adobe där ditt Adobe ID är din anmälda mailadress.
Logga in så borde det gå att installera därifrån.
Går det inte så hör du av dig till Adobes support och förklarar situationen.
När de ser att du har en licensnyckel så är jag övertygad om att de kommer att hjälpa dig.
Använd chatten, det är enklast.
Om jag trycker på installationsfilen till detta program, vad händer då? Vet du?
Jag tänkte så jag inte blir debiterad en stor summa pengar :OP
Eller kommer jag till nästa steg där jag får välja om jag ska betala eller skriva in en nyckel?
Jag vågar inte bara trycka på ladda ner. Eller jag gjorde det & det började ladda ner på en gång så jag avbröt. Vet du vad som händer?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Om jag trycker på installationsfilen till detta program, vad händer då? Vet du?
Jag tänkte så jag inte blir debiterad en stor summa pengar :OP
Eller kommer jag till nästa steg där jag får välja om jag ska betala eller skriva in en nyckel?
Jag vågar inte bara trycka på ladda ner. Eller jag gjorde det & det började ladda ner på en gång så jag avbröt. Vet du vad som händer?
Aldrig gjort det den vägen. Alltid utgått ifrån skivan som sedan i sin tur laddar ner de senaste updateringarna av programmen.
Fast Encore saknar mallar så de måste man ladda ner separat om man inte har de som en zip.
Fast betala kan det inte bli. Möjligtvis en 7 eller 30dagars testversion. Gissar att du måste knappa in licensnyckeln.
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Usb

Jag har kvar nyckeln!
MEN.....
Det går ju inte stoppa i en cd i min nya laptop :OP
Hur gör jag nu då??

Köper nån extern cd läsare eller??
Hej

Enklast är väl att kopiera alla filer från CD till ett tomt USB minne å köra "install" eller "setup" exe filen därifrån.
USB har den väl ;-)

ThomasR
 
ANNONS