Annons

The Magnify Project (Re-Born?)

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventileit

Aktiv medlem
Hejsan alla glada,

Jag sitter med en fundering. För ca. 4-5 år sedan så drev jag ett projekt på Internet som jag kallade för "The Magnify Project", där jag involverade den på internet grafiska scenen. Projektet blev en succé och vart väldigt uppmärksammat. Vad handlade det om då? Jo tillsammans skapade vi en PDF-Tidning i A4, 72dpi format. Artisterna levererade via mail en jpg-bild till mig enligt guideline som jag sedan med hjälp av Adobe Acrobat sammanfogade i en enda fil.

Tyvärr var det ett himla pusslande med deadlines till höger och vänster och på grund av att vissa inte kunde respektera dessa deadlines så dog projektet efter bara 2 nummer till mångas förtvivlan.

Där har ni historien lite kort, Varför skriver jag nu detta? Jo jag känner mig mogen att testa igen med er och se vart det slutar ... typ ett Beta-nummer. Om intresse finns så levererar jag guidelines och ni bilder, hur låter det? några intresserade?

Ett smakprov finns i länken nedan (Det första numret som publicerades):
http://www.ventil8.net/issue01.pdf

Mvh.
Danne - The Magnify Projector
 
Senast ändrad:

bEPH

Aktiv medlem
Hur såg riktlinjerna ut?
Det såg ju inte direkt ut som om det var rena naturbilder?:)
Var det tänkt olika teman i olika nummer?
Vad var vitsen med en "tidning" jämfört med en webbsida?
 

Ventileit

Aktiv medlem
bEPH skrev:
Hur såg riktlinjerna ut?
Det såg ju inte direkt ut som om det var rena naturbilder?:)
Var det tänkt olika teman i olika nummer?
Vad var vitsen med en "tidning" jämfört med en webbsida?
Just i det fallet fanns inga riktlinjer gällande tema, Givetvis skulle man idag om man drog igång det igen kunna ha olika teman eftersom det då skulle inrikta sig på ren fotografi.

Fördelen med en PDF kontra en webbsida var att folk kunde ladda ner "tidningen" samt att det var för mig som administratör oerhört mycket smidigare att "underhålla".
 

acrylamid

Aktiv medlem
Om man skulle göra om den tidnigen till en foto-pdf så blir ju problemet att många fotar liggande och du får inte den här A4-sida känslan som i en tidning.

Eller är jag negativ nu? :p
 

Ventileit

Aktiv medlem
acrylamid skrev:
Om man skulle göra om den tidnigen till en foto-pdf så blir ju problemet att många fotar liggande och du får inte den här A4-sida känslan som i en tidning.

Eller är jag negativ nu? :p
Det tycker jag du är =)... för det är väl inga problem, vill man fota "Landscape" så är det väl bara att göra det, liggande som stående ... spelar mindre roll. Bara det blir enhetligt, så man får väl säga i "Guidelines":en vilket format som gäller. Alt. att man klämmer in flera liggande på samma sida. Det mesta går att lösa ;)
 
ANNONS