Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Barnfotogruppens inriktning (omröstning)

Produkter
(logga in för att koppla)

Ska gruppen bli mer dokumentär och händelseinriktad eller ska den vara som den är?

  • Ja. Mer dokumentära bilder och fart

    Röster: 4 80.0%
  • Nej. Låt gruppen vara som den är. Porträttbilder är fint.

    Röster: 1 20.0%

  • Totala väljare
    5

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag sitter och bläddrar igenom alla barnbilder i poolen. Många bilder är rena närbilder på barnansikten. För de som känner barnen är bilder alldeles underbara. Dessvärre har jag en känsla av att utomstående människor inte tittar på dessa bilder med samma ögon.

För att bildpoolen ska bli intressant att beskåda efterlyser jag ofta bilder med mer dokumentär karaktär och där det händer något.

Nu är min tanke att det kanske är dags att styra upp barnfotogruppen så den blir mer intressant för en större publik. Detta genom att fokusera gruppen mer på den dokumentära bilden och låta porträttbilderna vara i någon annan bildpool.

Så frågan är, ska gruppen vara som den är eller ska den fokuseras mer på bilder där det händer något?
 

Ravestream

Aktiv medlem
Jag sitter och bläddrar igenom alla barnbilder i poolen. Många bilder är rena närbilder på barnansikten. För de som känner barnen är bilder alldeles underbara. Dessvärre har jag en känsla av att utomstående människor inte tittar på dessa bilder med samma ögon.

För att bildpoolen ska bli intressant att beskåda efterlyser jag ofta bilder med mer dokumentär karaktär och där det händer något.

Nu är min tanke att det kanske är dags att styra upp barnfotogruppen så den blir mer intressant för en större publik. Detta genom att fokusera gruppen mer på den dokumentära bilden och låta porträttbilderna vara i någon annan bildpool.

Så frågan är, ska gruppen vara som den är eller ska den fokuseras mer på bilder där det händer något?

Jag tycker att även närbilder på andras barn kan vara intressant och man kan lära av det om det är bra bilder, men som med allt annat så får det inte bli för mycket, att ha en inriktning där man tänker på att gruppen har ett vist huvudändamål men ändå tillåter andra bilder men man trycker på vad som är viktigt, att man låter användarna ta lite ansvar själva.
exempel: användaren har 10 bilder av dokument/händelse/berättande karaktär som lägs i gruppen så är det inte så farligt att vika av med ett rent porträttfoto, speciellt om man försöker att se det från andras synvinkel.
För till slut kan det bli trist att se bara sådana foton.

Känner mig dock utanför då man inte blivit välkommen i gruppen men försöker att ändå ge min åsikt.
 
ANNONS