Annons

Jorden runt med min kamera - hjälp med kretik

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan,
Tänkte att detta borde vara ett bra ställe att få hjälp att utvecklas på.
De senaste månaderna har jag rest runt jorden med min kamera. Jag har kännt en stor utvekling och får upp ögonen mer och mer för varje dag. Men det är alltid kul att se vad andras ögon har att säga om det jag själv sett.

Så det skulle vara jätte kul om jag fick lite hjälp med kretik både negativ och positiv.

Jag började min resa i USA, finns bilder från starten i New York tills thailand där jag är idag, Så klicka till baka bland inläggen så ser ni endel av bilderna.

Här hittar in bilderna - http://danielronnback.blogspot.com/

Tusen tack på för hand
Daniel
 

Anders Östberg

Guest
Man brukar väl tycka på FS att du ska lägga upp dina bilder i ett album här och använda kritikpoolerna för att försöka få kommentarer på bilderna.

Många intressanta bilder men bildbehandllingen och färgerna är inte i min smak.
 

rautio

Aktiv medlem
Jag tycker det är ok att be om kritik här då det gäller hela projekt och serier på website.

Vissa bilder fungerar ju den "lomo"aktiga färgvärlden, men inte på alla. Dock har du varit ganska konsekvent i att använda det och en viss konsekvens i färger, brännvidder osv är alltid bra. Men det känns mer som färgmanipulering som självändamål, ser inte vad det ger mer till flera av bilderna.

Bilderna i sej är sjyssta och du har koll på kameran. Det som jag saknar i sammanhanget är storyn... var är berättelsen som för tittaren in i din resa? För visst e det kul att se på singles, men greijen här är ju att du är på världenruntresa. Så fundera på helheten, bildserier som för vidare till nästa ställe osv. Hitta en hook på varje ställe, något intressant och berättande, en röd tråd. Då blir det även intressant för andra än dej själv och dina närmaste polare och familjen :)
 

johannes_wl

Aktiv medlem
Där fanns i mitt tycke några galet snygga bilder. Men jag saknar nog ändå lite röd tråd i berättelsen!
Känns ganska slumpade bildstilar här och där. Men överlag ser det bra ut och jag blir lagom avundsjuk med tanke på motiven du har sett.
 
ANNONS